הורביץ ופרופ' ארנון קונים את סידב כדי למזג לתוכה את ביו-וונט

‎‎שותפים נוספים בחברת הביומד המפתחת טיפול בשפעת הם יזמי הנדל"ן אסף טוכמאייר וברק רוזן‏

‎‎השנה האחרונה הייתה שנת עדנה לחברות העוסקות בתחום הטיפול בשפעת, והיום מתקרבת לבורסה עוד חברה הקשורה לתחום. קרן פונטיפקס שהקים אלי הורביץ, המוכרת כבעלת מניות בחברות הביומד ביוסל , ביומדיקס , קולפלנט, חממת אתי וחברת השפעת נסווקס , חברה ליזמי הנדל"ן אסף טוכמאייר וברק רוזן בהשקעתם הראשונה בתחום, כדי להביא לבורסה את חברת ביו-וונט. ‏זאת, באמצעות מיזוגה לשלד הבורסאי של חברת סידב , היום בבעלות מפעל קוטלב של קיבוץ חניתה.

במסגרת העסקה, ירכוש הקיבוץ את פעילותה הנוכחית של סידב, העוסקת בייצור מעגלים מודפסים לתעשיית האלקטרוניקה, ובידי הרוכשים ייוותר השלד הבורסאי (תמורתו ישלמו כ-5 מיליון שקל).

‏Bio Vent‏ היא חברה בתחום הטיפול בשפעת שהוקמה על בסיס פיתוח של פרופ' רות ארנון, מי שפיתחה את הקופקסון של טבע, והמצאותיה עומדות גם בבסיס חיסון השפעת הגנרי של חברת ביונדווקס, הנסחרת היום בבורסה בשווי של 138 מיליון שקל.

המוצר של ביו וונט אינו חיסון לשפעת אלא טיפול המיועד למי שכבר נדבקו, על ידי מניעת היקשרות וירוס השפעת לתאי הדם. גם במקרה הזה, כמו במוצר של ביונדווקס, אמור חומר יחיד לתקוף מגוון סוגים של שפעת, כולל מוטציות שעדיין אינן קיימות.

‎‎תתחרה בטמיפלו של רוש

‎‎פונטיפקס נכנסה להשקעה בביו-וונט לפני כחודשיים, במסגרת סבב גיוס של 1.2 מיליון דולר בחברה בו השתתפה הקרן הן באופן ישיר והן דרך חממת א.ת.י (המוחזקת על ידה בשרשור דרך ביומדיקס). בהשקעה השתתפה גם חברת התרופות הבינלאומית ‏‏Roche‏, לה שיתוף פעולה עם פונטיפקס בחיפוש פרויקטים להשקעה. המוצר, אם וכאשר יגיע לשוק, עשוי להתחרות בתרופה המובילה של רוש לשפעת, הטמיפלו.

המחזיקים העיקריים בחברה יהיו טוכמאייר ורוזן (כ-51%), באמצעות קבוצת קנדה ישראל שבשליטתם, פונטיפקס (כ-15%), פרופ' רות ארנון (כ-6%) וחממת א.ת.י (כ-27%).

‏בכך, מגיע לשבע מספר חברות הביומד אשר מוזגו בחודשים האחרונים לחברות בורסאיות, או עומדות לעבור מיזוג כזה.‏

‏אסף טוכמאייר הסביר היום כי "נחשפנו לתרופה דרך אחד הלקוחות שלנו, שהפנה את תשומת ליבנו. פרופ' ארנון הציגה אותה בפנינו, התרשמנו, ובשנתיים האחרונות השקענו בה. כל הניסויים הראו שהתרופה מדהימה". ‏‎‎‏

‏‎‎טוכמאייר: "נחשפנו לתרופה דרך לקוח, שהפנה את תשומת ליבנו. פרופ' ארנון הציגה אותה בפנינו, התרשמנו, ובשנתיים האחרונות השקענו בה. כל הניסויים הראו שהתרופה מדהימה"