מנסה שוב: אייבלסטר הגישה תשקיף לגיוס 115 מיליון דולר בארה"ב

ב-2008 נסוגה החברה מכוונה להנפיק עצמה עבור סכום דומה ■ אייבלסטר, המתמחה בניהול קמפיינים דיגיטליים, סיפקה ב-2009 קמפיינים לכ-7,000 מפרסמים ושירתה כ- 3,350 סוכנויות פרסום על פני 5,150 אתרי אינטרנט בעולם

חברת אייבלסטר (Eyeblaster), הגישה היום (ד') לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) בקשת רישום (S-1) לקראת הנפקה ראשונה לציבור של מניותיה בניו יורק, כאשר מספר המניות המוצעות וטווח המחירים בהצעה טרם נקבעו. הצעת המניות תיעשה אך ורק באמצעות תשקיף, בו מציינת החברה כי היא מתכננת לגייס סך של 115 מיליון דולר.

נציין כי כרגע מדובר רק בבקשה לרישום של ניירות ערך אלו שהוגשה לרשות לניירות ערך בארה"ב - אך טרם אושרה. כל עוד הבקשה לא אושרה, לא ניתן למכור ו/או להציע למכירה ו/או להציע לקנות את ניירות הערך של החברה.

אייבלסטר היא ספקית גלובלית של פתרונות לניהול קמפיינים דיגיטליים עבור סוכנויות פרסום ומפרסמים. אייבלסטר מספקת למדיה, לפרסומאים ולסוכנויות פלטפורמה מאוחדת לניהול קמפיינים בכל ערוצי המדיה הדיגיטלית ובמגוון פורמטים הכוללים מדיה עשירה, וידאו וחיפוש. מטה החברה נמצא בניו יורק.

במהלך 2009 אייבלסטר סיפקה קמפיינים לכ-7,000 מפרסמים ושירתה כ- 3,350 סוכנויות פרסום על פני 5,150 אתרי אינטרנט בעולם, ב-55 מדינות בצפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, אסיה-פסיפיק, אפריקה והמזרח התיכון.

החתמים המובילים את ההנפקה הם J.P. Morgan, ו- Deutsche Bank. Pacific Crest, FBR, ThinkEquity ו-Broadpoint Capital ישמשו כחתמי משנה בהנפקה.

נזכיר כי כבר במארס 2008 הודיעה החברה כי היא מתכננת להנפיק בנאסד"ק במטרה לגייס 115 מיליון דולר. הייתה זו הודעה חריגה בנוף האינטרנט העולמי, והישראלי בפרט, בעיקר בגלל ששוק ההנפקות הראשוניות נחשב לסגור מזה זמן מה. באוקטובר עדכנה אייבלסטר את התשקיף, ודיווחה על עלייה של 76% בהכנסות לרבעון השני (בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד), שהסתכמו ב-17.6 מיליון דולר, ועל רווח נקי של 2.2 מיליון דולר. אולם על רקע המשבר הפיננסי העולמי בדצמבר הודיעה אייבלסטר כי היא נאלצת לוותר על החלום.

"זו פשוט לא הייתה תקופה טובה, והבנו ש-2009 לא תהיה שנת ההנפקה שלנו ולא חשוב מה יקרה. אנחנו מסוגלים לחיות עם זה בשלום", כך סיכם גל טריפון, מייסד משותף ומנכ"ל Eyeblaster, בראיון בלעדי ל"גלובס" ב-28 במארס לפני שנה את ניסיון ההנפקה בוול-סטריט, 3 חודשים לאחר שהוחלט לדחות אותו. באותה הזדמנות גם אמר טריפון "הסיבות היחידות שבגינן נגייס הן אם נרצה לעשות רכישה גדולה או שנמצא שותף אסטרטגי שייתן לנו תועלת".

באותו הראיון אמר גם עמית רהב, סמנכ"ל השיווק של החברה, "המטרה בהנפקה הייתה גם להראות ללקוחות שיש לנו אסטרטגיה עצמאית, ולחזק את הביטחון של המשקיעים שתרחיש שבו גוגל ומיקרוסופט שולטות - לא יקרה גם פה".

רהב לא ציין אז לחינם את שמות שתי ענקיות הטכנולוגיה. אייבלסטר נחשבת למתחרה של DoubleClick, שנרכשה ב-2008 על-ידי גוגל תמורת 3.1 מיליארד דולר, ו-aQuantive, שנרכשה על-ידי מיקרוסופט תמורת 6 מיליארד דולר.