וול סטריט סגרה בעליות; מניית סיטיגרופ זינקה ב-4.9%

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה רשמו ירידה שנייה ברציפות, אך מעט פחות מהצפי ■ הגרעון המסחרי הצטמצם בינואר לעומת הצפי להתרחבות ■ פרוקטר אנד גמבל, נסטלה, ופפסיקו נסחרו על רקע הידיעות על ריקול המזון

עם סגירת המסחר בוול סטריט רשמו המדדים המובילים עליות שערים של כ-0.4%, לאחר שבמרבית שעות היום התנהל המסחר ברגיעה בטריטוריה השלילית. זאת, בהמשך למגמה שלילית שאיפינה את היום בבורסות אירופה ולאחר סגירה חיובית באסיה. אתמול, נזכיר, הסתיים המסחר בעליות קלות.

הירידות בשוק במהלך היום הושפעו מחששות המשקיעים מפריצה אינפלציונית בסין וכן מנתונים מעורבים שפורסמו לפני תחילת המסחר, כאשר מחר צפויים להתפרסם נתוני המכירות הקמעונאיות וסנטימנט הצרכנים - שני נתונים שיכולים לשפוך אור על תהליך ההתאוששות שמאפיין את ארה"ב בחודשים האחרונים כאשר נתונים מסוג זה מתייחסים לנקודה הרגישה ביותר בכלכלה האמריקנית - הצריכה הפרטית.

בזירה הכלכלית פוליטת בארה"ב הודיע הערב יו"ר ועדת הבנקאות בסנאט, כריסטופר דוד כי יציג את גירסתו לתקציב שישמש לרפורמה רגולטורית מקיפה ביום שני הקרוב, גם ללא תמיכת הרפובליקנים ואמר "אנחנו חייבים לקדם את זה. ככל שהזמן עובר האפשרויות לעשות משהו מצטמצמות, במיוחד כשמדובר בתקציב בהיקף כה גדול וכה מורכב".

לפני פתיחת המסחר פורסם דו"ח התעסוקה השבועי, שהראה ירידה שנייה ברציפות בתביעות הראשוניות לדמי אבטלה, אך מעט פחות מהצפי. התביעות המתמשכות לדמי אבטלה דווקא עלו בשבוע החולף. בנוסף, פורסמו נתוני הגרעון המסחרי של ארה"ב לחודש ינואר, שהראו כי הגרעון הצטמצם בינואר לעומת הצפי להתרחבות.

בזירת המאקרו העולמית: בסין דווח היום כי האינפלציה עלתה בפברואר מעט מעל התחזיות. עוד דווח שם כי הייצור התעשייתי זינק בחודשיים הראשונים של השנה, הקצב הגבוה ביותר בחמש השנים האחרונות. כעת גובר הלחץ על המימשל הסיני לצאת מתוכנית התמריצים. המשקיעים בעולם, כאמור, לא התרגשו במיוחד מהנתונים. ביפן פורסמו נתונים, המצביעים כי כלכלתה צמחה ברבעון הרביעי של 2009 בקצב נמוך מהמצופה.

נייס זכתה להעלאת המלצה, דלק US פרסמה דוחות

מנכ"ל סיטיגרופ , פנדיט עזר למנייה להמשיך ולטפס לאחר שאמר כי הוא רואה סימנים ראשוניים של שיפור והתמתנות בהפסדים מפעילות ההלוואות לצרכנים המקומיים הכוללת משכנתאות, הלוואות לכלי רכב והלוואות לסטודנטים ומהווה את מקור ההפסדים המרכזי של הבנק. במידה והערכותיו של פנדיט נכוניות, יוכל בנק ההשקעות לקדם את צמיחתו מעבר לים ביתר חופשיות. פנדיט ליבה את תקוות המשקיעים כשהעריך כי הבנק יוכל להרוויח 20 מיליארד דולר מפעילות הליבה שלו בתוך כמה שנים. בשבוע האחרון זינקה המנייה כ-20%.

מניות פרוקטר אנד גמבל , נסטלה , ופפסיקו נסחרו על רקע הידיעות על ריקול המזון הענק שהן חלק ממנו. זיהום של חיידקי סלמונלה במפעל מזון בנאוודה שבראצות הברית עשוי להביא להחזרה של עד 10,000 מוצרים. כך דיווחה סוכנות בלומברג. בינתיים, בכל אופן, הכריזו כבר אתמול החברות על קריאה להחזרה של מוצרים המכילים חלבון מסוג HVP. יותר מ-100 מוצרים, הכוללים חלק מחטיפי פרינגלס של P&G הורדו מהמדפים כבר אתמול. מרקים, רטבים, נקניקיות, חטיפים ורטבים שונים מכילים את החלבון הצמחי הנגוע בזיהום.

מניות הדשנים, ביניהן פוטאש , מוזאיק ואגריום , הגיבו לדוח חיובי יחסית של חברת הדשנים הגרמנית K+S. החברה דיווחה היום על תוצאות שהיכו את תחזיות השוק. K+S דיווחה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי של 2009 הסתכמו ב-1.1 מיליארד אירו לעומת תחזיות הכלכלנים להכנסות בגובה של 957 מיליון אירו. ה-EBITDA (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) של החברה הסתכם ב-36.5 מיליון אירו, טוב מהצפי ל-EBITDA של 30 מיליון אירו.

המכרז למכירת רציופארם מתקרב לקו הסיום. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (ה'), כי טבע ופייזר , המתמודדות על רציופארם, הגישו הצעות הנמוכות מ-3 מיליארד אירו - המחיר המינימלי אותו שואפת משפחת מרקל לקבל עבור רציופארם. לפי הדיווח, רק חברת התרופות האיסלנדית אקטוויס, שמגובה על ידי דויטשה בנק, הגישה הצעה גבוהה מ-3 מיליארד אירו.

מניית נייס זכתה הבוקר להעלאת מחיר יעד מכיוון כלכלני JP Morgan לאחר שאלה נפגשו עם לקוחות מרכזיים של החברה ושוחחו עם סמנכ"ל הכספים של נייס בכנס בניו-יורק. בעקבות הפגישות, מציינים האנליסטים, "יצאנו בטוחים יותר בתחזית שלנו לרווח של 2.14 דולר למניה ב-2011, שהוא מעל הקונצנזוס". כלכלני הבנק האמריקני החליטו, לכן, להעלות את מחיר היעד למניה מ-36.50 ל-38.50 דולר, לעומת 32.96 דולר עם הסגירה אתמול בניו-יורק.

חברת דלק US דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2009 כולה. ברבעון האחרון רשמה החברה הפסד מפעולות מתמשכות של כ-21.1 מיליון דולר, 39 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 1.4 מיליון דולר, 3 סנט למניה, ברבעון המקביל ב-2008. ללא פריטים חד פעמיים דיווחה החברה על הפסד מפעולות מתמשכות של 27 מיליון דולר, 50 סנט למניה, ברבעון הרביעי. בשנת 2009 כולה רשמה החברה רווח של 2.3 מיליון דולר, 4 סנט למניה, מפעולות מתמשכות לעומת 24.6 מיליון דולר, 46 סנט למניה, ב-2008.

גם שמיר אופטיקל הציגה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2009. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2009 גדלו בכ- 27.2% והסתכמו בכ- 37.1 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של כ- 29.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון זינק בכ- 132.8% והסתכם בכ-3.5 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ- 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה הסתכם ב- 0.20 דולר למניה בדילול מלא בהשוואה ל- 0.08 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.