מאמינים במעריב: העיתון גייס 52 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

מעריב ישתמש ב-32 מיליון שקל מכספי הגיוס כדי למחזר חוב

הצלחה בהנפקת האג"ח של העיתון מעריב : ביקושים גדולים של כמעט פי 3 נרשמו בהנפקה, כאשר העיתון החליט לגייס מהציבור 33 מיליון שקל ובנוסף 18.7 מיליון שקל מהחברה האם, הכשרת היישוב. זאת, לעומת 12 מיליון שקל שהתכוון לגייס במקור. האג"ח שהונפקו הן בריבית משתנה הגבוהה ב-2% מהאג"ח הממשלתיות באותו מח"מ.

מעריב ישתמש ב-32 מיליון שקל מכספי הגיוס כדי למחזר חוב, קרי לפרוע אג"ח ישנות יותר מסדרה ג'. יתרת הגיוס תשמש את מעריב לצרכי הון חוזר ופיתוח עסקי העיתון. החתמים בהנפקה היו פועלים IBI, רוסאריו, אקסלנס נשואה, מיטב ודיסקונט חיתום.

בתחילת החודש דיווח מעריב על חתימת מזכר עקרונות עם איש העסקים זקי רכיב, לפיו יוקצו לרכיב מניות המהוות מחצית השליטה במעריב לפי שווי של 35 מיליון דולר (לפני הכסף).

בשלב ראשון ישקיע רכיב 10 מיליון דולר במעריב כנגד 22.5% במעריב, ובשלב שני בכפוף לשיפור מבנה האשראי של מעריב לשביעות רצונו של רכיב, ישקיע רכיב סכום נוסף של 5 מיליון דולר, אשר תמורתם תושלם הקצאת המניות, כך שרכיב יחזיק 30% מהון המניות של מעריב בדילול מלא.

כמו כן, תוקנה לרכיב אופציה, למשך שנה, לרכישה במזומן של מניות נוספות כנגד השקעה נוספת לפי אותו שווי, אשר יביאו את שיעור החזקותיו במעריב לשיעור זהה לזה של הכשרת הישוב.