דרוש: מבוגר אחראי

האמריקנים צריכים לדעת שבמזרח התיכון יש לפחות מבוגר אחראי אחד - אבל לנו אין כזה

אם למישהו עוד היה צל של ספק, הרי עכשיו אפשר כבר לומר בביטחון: תקרית אישורי הבנייה בירושלים - בין אם היתה "מקרית" ובין אם ניסיון אווילי לספין פוליטי מקומי - העלתה לממשל האמריקני את הסעיף, ביג טיים.

יש לי וידוי: הייתי נורא שמחה לרדת עליהם עכשיו, על אובמה וכל הצוות המתנשא שלו. למה הם מתנכלים לנו? מה הם עושים עניין מכל דבר? ומה זאת האנטישמיות וחיבת המוסלמים הפתאומית שקפצה עליהם?

היה נורא נחמד אם ניתן היה להגיד עכשיו עוד כל מיני דברים בסגנון הזה, אבל האמת המרה היא שמגיע לנו. קצת מבאס, אבל קשה שלא להצדיק אותם.

היום כבר מכנים את ה"טעות האנושית הקטנה" הזאת כמשבר החריף ביותר בין ישראל לארה"ב מזה 35 שנה. זה בהחלט מדאיג. אבל מה שיותר מדאיג מהמשבר הקולוסאלי ביחסים הוא שכאן - אף אחד לא לוקח עליו אחריות.

שלוחי נתניהו כבר מדליפים הצהרות לעיתונות ש"אובמה מנסה להפיל אותו", כאילו שמדובר פה בכלל ברדיפה על בסיס אישי. נתניהו, באופן כללי, אינו לוקח שום אחריות אמיתית על האירוע. למה? אלף, כנראה בגלל שהוא בעצמו מבין שרמת השליטה שלו בממשלתו שואפת לאפס מהצד השמאלי של הגרף. ובית, כי הוא התרגל למציאות אחרת - למציאות שבה אנחנו עושים מה שבא לנו, מיד אחר-כך מבקשים יפה סליחה, והכול נשכח.

מה, לא ככה זה עובד? אז זהו, שלא. בעניין הזה, אי-אפשר שלא להצדיק את הממשל האמריקני על הקשיחות שלו. האמריקנים, מבחינתם, צריכים לדעת שבמזרח-התיכון הפרוע, יש לפחות מבוגר אחראי אחד שאפשר לסמוך עליו. ואנחנו, למרבה הצער, עם עדת הפוליטיקאים מרוחי הטפלון שלנו, פשוט לא מסוגלים לספק אותו.

כמובן שהשר אלי ישי לא חולם לקחת אחריות על המעשה המטופש וההרסני שלו - כי ממתי מישהו מש"ס לוקח אחריות על משהו חוץ מטובתו שלו? על האחריות הבעייתית של ביבי כבר דיברנו, וכן, גם ציפי לבני, שחוץ מלדבר כבר מזמן הוכיחה שאינה מסוגלת לעשות דבר, אינה לוקחת שום אחריות. "אל תפקיר אותנו בידיו של ישי", היא הטיחה אתמול (א') בנתניהו בנימה של דרמה-קווין מול המצלמות המבזיקות.

אבל תכל'ס, מי הפקיר אותנו בידיו של אלי ישי אם לא היא? בואו ניזכר לרגע - הרי אם לפני שנה היא היתה קצת פחות מרוכזת בעצמה - היא היתה יכול לפעול להקים ממשלת אחדות, ומתוכה היתה יכולה להשפיע באמת. על שתי מדינות לשני עמים, על היחסים עם ארה"ב, על תהליך השלום - ולא רק על שיחרור סיסמאות נבובות.

חבל.

מה שכן - אומרים לפחות שאף פעם לא מאוחר מדי לקחת אחריות, אפילו בגיל מבוגר.

יש מתנדבים שם בכנסת?