ליהמן ברדרס יקים את לאמקו - חברה שתנהל את שארית נכסיו

חברת LAMCO החדשה תספק לליהמן אפשרות לנהל את נכסיה הנותרים ולהציע הזדמנויות תעסוקה למאות העובדים של ליהמן אשר עובדים כרגע בתהליך פשיטת הרגל של בנק ההשקעות

בית ההשקעות ליהמן ברדרס הגיש אתמול (ב') תוכנית לבית המשפט לענייני פשיטות רגל במנהטן, במטרה לנהל את הפעילויות והנכסים הנותרים שלה- ובכך לסיים את פשיטת הרגל הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב.

בהתאם לתוכנית המוצעת של המפרק של ליהמן ברדרס, ולפי צ'פטר 11, תוקם חברה חדשה שתקרא לאמקו (LAMCO) ותנהל את מה שנותר מהשקעות ליהמן ברדרס בתחומי הנדל"ן המסחרי, המשכנתאות, ההון פרטי, וחוב של חברות ונכסים נגזרים.

חברת לאמקו החדשה תספק לליהמן אפשרות לנהל את נכסיה הנותרים ולהציע הזדמנויות תעסוקה למאות העובדים של ליהמן אשר עובדים כרגע בתהליך פשיטת הרגל של בנק ההשקעות.

בליהמן טוענים כי תוכנית הארגון מחדש, עליה עבדו במשך חודשים, תספק פתרון גלובלי ויעיל לפשיטת רגל לרבות תביעות הנושים נגד החברה ותביעות גופים שונים של ליהמן אחד נגד השני. נזכיר כי ב-15 בספטמבר 2008 החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל לאחר שנקלעה לחובות של כ-613 מיליארד דולר בעקבות משבר הסאבפריים.‏‏

דו"ח מיוחד שבדק את פשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה חשף בשבוע שעבר: סיטיגרופ ו-JP מורגן ביקשו מליהמן ברדרס להגדיל את הערבויות כנגד הלוואות שסיפקו לו, כמו גם לפתוח מחדש הסכמים שהיו קיימים דאז.

דרישות אלה הכבידו על ליהמן ברדרס, שהיה ממונף מאוד, ותרמו לקריסתו.הדו"ח מכיל 2,200 עמודים והוא מאשים גם את בכירי ליהמן ברדרס - ובראשם המנכ"ל ריצ'רד פולד- בזיוף דו"חות כספיים של הבנק. אך כאן לא מסתיימות ההאשמות. כזכור לאחר קריסת ליהמן ברדרס קנה ממנו בנק ברקליס הבריטי את חטיבת ההשקעות שלו, שנחשבה לנכס טוב. אולם ולוקס טוען כי העברת הנכסים לברקליס נעשתה באופן "לא ראוי".