העלייה בשווקים מתחזקת או נחלשת?

בטווח הקצר-בינוני, השוק בארה"ב בקניית יתר ולא מן הנמנע שייקח מנוחה

מספר מדדים נוספים הסתובבו מעלה ומאשרים את המשך השיפור במדדי הרוחב של השוק האמריקאי. נראית גם התעוררות מסוימת במניות השווקים הגלובליים. בטווח הקצר-בינוני, אינדקס הדולר בנסיגה מאז פברואר. התאימות של שוק עולה ודולר יורד נמשכת.

מדדים משניים בארה"ב

שני מדדי Point & Figure DWA נוספים הסתובבו מעלה בשבועיים האחרונים. הם אמנם משניים בחשיבותם, אך הם מוסיפים אישור לשיפור במדדי הרוחב של ארה"ב. האחד, אחוז המניות באוכלוסיית NYSE שנתנו איתות קנייה ונמצאות במגמת עלייה, הולך וגדל. המדד הסתובב מעלה ל-60% ב-8 למארס השנה (גרף מטה).

קוגל אחוז המניות במגמת עלייה
 קוגל אחוז המניות במגמת עלייה

המדד השני, אחוז המניות בבורסה האמריקאית שנתנו מינימום שני איתותי קנייה עוקבים, הסתובב גם הוא חזרה מעלה ב-34% (גרף מטה).

קוגל אחוז המניות עם איתותים עוקבים
 קוגל אחוז המניות עם איתותים עוקבים

שני המדדים הנ"ל מראים המשך התחזקות של השוק האמריקאי כלפי מעלה ושליטה בידי הקונים.

השוק הגלובלי

לאחר תיקון חד מטה בשווקים הגלובליים ממחצית ינואר עד מחצית פברואר, אנו רואים חידוש ביקושים למניות הגלובליות, במיוחד בשווקים המתעוררים.

קוגל חוזק יחסי שווקים מתעוררים
 קוגל חוזק יחסי שווקים מתעוררים

בגרף השמאלי מעלה ניתן לראות את ה"אחוז השורי" של קרנות גלובליות, הכוללות מניות איכות ומניות צמיחה. האחוז השורי משקף את אחוז המניות שמחירן עלה ונתנו איתות קנייה. עלייה באחוז הנ"ל משקפת שליטה של הקונים. לאחר ירידה תלולה שהחלה בדצמבר 2009, מ-98% עד 36%, הסתובב המדד מעלה ב-11 למארס השנה ב-42%. במהלך הירידה הנ"ל סבלו במיוחד הקרנות האירופאיות והיפניות. בהשוואה, השווקים המתעוררים המשיכו להפגין חוזק יחסי גבוה יותר.

השווקים המתעוררים

במשך כל הירידה של השווקים הגלובליים, שמרה תעודת סל EEM על מגמה חיובית ונתנה איתות קנייה לטווח הקצר, ב-40 דולר ב-2 למארס השנה. בנוסף לשיפורים על בסיס אבסולוטי, ראינו גם שיפור על בסיס החוזק היחסי. ראוי לציין שב-10 למארס השנה חזרה EEM להיות חזקה מהביקוש ל"מזומנים", גרף ימני מעלה. למעט שתי מנוחות קצרות ביוני 2009 ו-פברואר 2010, הביקוש ל-EEM בהשוואה למזומנים, חזק יותר מאז 12/3/2009. הכניסה העדיפה ל-EEM, היא לאחר נסיגה לאזור 40-41 דולר, עם סטופ ב-37 דולר.

הדולר האמריקאי

בטווח הקצר-בינוני, אינדקס הדולר מראה דשדוש ונסיגה. זאת, לאחר שארבע פעמים מאז ה-8 ליוני 2009 נעצר ב-81.25 והסתובב מטה. באם נוסיף לכך את התאימות ההפוכה בין שוק עולה לדולר יורד, יש הצדקה להגן או לגדר אחזקות דולריות.

  • אברהם קוגל הוא מומחה בשיטת Point & Figure DWA ובשווקים הגלובליים, ומביא השיטה עם הסמכה בלעדית בישראל. קוגל סוחר פעיל בשוק ההון ומנהל תחום Point & Figure DWA במרכז להשכלה פיננסית מבית Matrix, שם הוא מרצה ומדריך בשיטה.
  • ניתן ליצור קשר במייל: info@pnf.co.il
  • אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.