המועצה לצרכנות: דו"ח תלונות הציבור של בנק ישראל אינו מספק

לטענת המועצה, דו"ח התלונות אינו מציע פילוח של התלונות לפי תחומי הבנקאות (אשראי, צ'קים, כרטיסי חיוב וניירות ערך) ואינו מביא את תוצאות הטיפול בתלונה

המועצה לצרכנות יוצאת כנגד דו"ח תלונות הציבור של בנק ישראל. לטענת המועצה, הדו"ח נותן מידע מועט ולא מספק באשר לקידום הצרכנות או להגנה על הצרכן בתחום הבנקאות.

"הדו"ח אינו מכיל מידע מהותי בתחום התלונות ובתחומים נלווים, שמהם היה ניתן ללמוד על מצב הצרכנות בתחום הבנקאות", טוענת המועצה. לדוגמה, בנק ישראל אינו טורח להפריד את תלונות המגזר הפרטי מהמגזר העסקי, כך שלא ניתן ללמוד על מצבם של משקי-הבית.

דו"ח התלונות גם אינו מציע פילוח של התלונות לפי תחומי הבנקאות (אשראי, צ'קים, כרטיסי חיוב וניירות ערך) ואינו מביא את תוצאות הטיפול בתלונה. על-פי המועצה לצרכנות, פילוח כזה יכול היה להצביע על שיפור או על הרעה בהתנהלות הבנקים מול הלקוחות, למקד את הרגולטור בתחומים הדורשים התערבות ולעודד צרכנים למצות את זכויותיהם במקרים דומים.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אמר כי "הפער בין חוסר הנחת של הציבור מן הבנקים מצד אחד, לבין מיעוט התלונות נגדם, ובכללן מיעוט התלונות המוצדקות, מחייב חיזוק מעמדו של הצרכן מול הבנקים. יעד זה יושג על-ידי הקניית כוח מיקוח לצרכנים באמצעות יצירת יכולת השוואה באשר לעלות השירותים בבנקים השונים".