עוד עסקה: דמרי וברגרואין חתמו על עסקת נחלת-בנימין

דמרי שילמה 140.7 מיליון שקל ■ ברגרואין תרשום רווח של 30 מיליון שקל ■ זהו הפרויקט הראשון בתל אביב של דמרי, שבונה בעיקר בפריפריה

חברת הבנייה י.ח. דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, חתמה היום (ב') עם קבוצת ברגרואין, שבשליטת המיליארדר האמריקני ניקולס ברגרואין וחברת חג'ג'-כהן השקעות, על הסכם לרכישת שבעה נכסים לשימור במדרחוב נחלת בנימין בתל אביב, כך נודע ל"גלובס". יצויין כי זהו הפרויקט הראשון בתל אביב של דמרי, שבונה בעיקר בפריפריה.

בחודש פברואר השנה חשף "גלובס" כי מימון להארכת האופציה בסך 5 מיליון שקל, שניתנה לקבוצה בראשות רות שפייזר לרכישת המתחם, הגיע מחברת דמרי. כזכור, האופציה עמדה לפקוע ב-6 בפברואר השנה, אך ב-4 בפברואר דיווחה ברגרואין לבורסה כי תאריך את האופציה לרכישת המתחם עד ל-22 במארס השנה תמורת 140.7 מיליון שקל, שכן מחיר מימוש האופציה המקורי פקע. באוגוסט 2009 העניקה קבוצת ברגרואין לקבוצת משקיעים בראשות רות שפייזר - שעמדה בראש מוכרי הנכסים לברגרואין ב-2007 - אופציה לרכישת המתחם ב-137.3 מיליון שקל.

המתחם לשימור ולבנייה, הכולל נכסים בכמה רחובות במדרחוב נחלת בנימין בלב תל אביב, מצוי בקיפאון זה כמה שנים. מדובר בנכסים ברחוב נחלת בנימין 6-8; ברחוב רמב"ם 12-16; רמב"ם 18 ורחוב התבור 44. אחד המפורסמים שבהם הוא "בית העמודים" על מגרש של כ-2.5 דונם. בניין נוסף, "בית התמר", ממוקם בנחלת בנימין 8.

הנכסים כוללים 7,000 מ"ר מאושרים לבנייה של בתים לשימור, 9,200 מ"ר של בניינים חדשים ו-13 אלף מ"ר של שטחים מסחריים, כאשר 10,000 מ"ר מתוכם מתחת לקרקע. כמו כן, יוקם במתחם חניון תת קרקעי בן שלוש עד ארבע קומות המיועד ל-600 רכבים. חשוב לציין כי מתחם נחלת בנימין, המיועד לשימור, מעניק ליזם זכויות בנייה לניוד, שאותן צפוי לקבל דמרי. כך, למעשה, יוכל לבנות דמרי פרויקטים נוספים בתחום העיר תל אביב.