הציבור ממשיך לדהור לבורסה: הקרנות המנייתיות גייסו 70 מיליון שקל

חודש מארס מסתמן כחודש הטוב ביותר לקרנות המנייתיות מאז יולי 2009 ■ תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה במומנטום החיובי ורושמת גיוסים גבוהים של כ-540 מיליון שקל בשבוע החולף

הגיוסים בתעשיית הקרנות נמשכים לצד מימושים בקרנות השקליות. בסיכום שבועי רשמו הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) גיוסים נאים של כ-70 מיליון שקל שמובילות אותן לגיוס של כ-280 מיליון שקל מתחילת החודש, במה שמסתמן כחודש הטוב ביותר לקרנות המנייתיות מאז יולי 2009.

תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה במומנטום החיובי ורושמת גיוסים גבוהים של כ-540 מיליון שקל בשבוע החולף. בנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-115 מיליון שקל, גייסו הקרנות המסורתיות כ-655 מיליון שקל, ובכך הן מציינות שבוע 11 ברציפות של גיוסים מראשית השנה. קצב הגיוסים היומי בשבוע האחרון עמד על כ-130 מיליון שקל, ירידה מהשבוע הקודם לו, אז עמד קצב הגיוסים היומי על כ-220 מיליון שקל, שהיה כאמור השבוע הטוב ביותר בשנה זו.

קרנות אג"ח חברות וכללי ממשיכות לבלוט מעל כולן בגיוסים גבוהים. בסיכום שבועי גייסו קרנות אג"ח חברות וכללי עוד כ-0.8 מיליארד שקל, אשר מוביל אותן לגיוסים של כ-2.5 מיליארד שקל מראשית החודש, זאת בהמשך לגיוסים של כ-2.2 ו-3.2 מיליארד שקל בחודשים ינואר ופברואר בהתאמה. מראשית החודש, מובילות קרנות אג"ח חברות וכללי, מבין קטגוריות האג"ח השונות, עם תשואה ממוצעת נאה של כ-1.0%.

באפיק הממשלתי, מהפך: הקרנות השקליות סבלו מפדיונות גבוהים של כ-180 מיליון שקל ובכך ציינו את השבוע הגרוע ביותר שלהן ב-2010. מנגד, רושמות קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד את השבוע הטוב ביותר שלהן השנה עם פדיונות קלים של כ-50 מיליון שקל. הקרנות הכספיות חזרו לצד הפודות.

הקרנות הכספיות חוזרות למקומן הקבוע, שבוע אחד בלבד לאחר שציינו שבוע של גיוסים. בסיכומו של שבוע רשמו הקרנות הכספיות פדיונות של כ-120 מיליון שקל.