משה גינדי: "איקאה תשפיע על קניון הזהב בצורה חיובית"

"התמהיל ב-G סינמה סיטי הוא לא תמהיל של קניון. הוא בנוי יותר על אאוטלט, והאופנה שיש להם שם היא אופנה זולה שלא מתחרה בכלל בקניונים, כך שאין לנו בעיה" ■ "אני לא רואה היום שיכול להיות מתחרה לקניון הזהב"

משה ויגאל גינדי מחזיקים במפתח לנעילת הסאגה המתמשכת, לפחות של שלב א', במתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב. לאחר שהגיעו להסכמות עם מוכרי המתחם, יחד עם שותפיהם, חברת גינדי השקעות וחברת רבוע כחול נדל"ן, הם צפויים לחתום על ההסכמים בימים הקרובים.

אבל לצד הפרפרים בבטן לקראת העסקה החשובה ביותר של השנה, מסקרן לבדוק האם פרפרים נוספים מתעופפים בבטנם של משה ויגאל גינדי לאור האפקט של פתיחת סניף איקאה ופתיחת מתחם הקולנוע והמסחר G סינמה סיטי בראשון-לציון, בה הם מחזיקים בחלק מקניון הזהב, אותו הקימו והפכו לאחד הקניונים המצליחים בישראל.

אחרי שמכרו לחברת הביטוח מגדל 75% מהקניון ב-2008, הגינדים עדיין מחזיקים ב-25% ממנו ואחראים על ניהולו. אבל האם תחילת פעילותן של רשת הרהיטים ושל מתחם הבילוי והקניות צפוי לערער את ההגמוניה של קניון הזהב?

משה גינדי, שיחד עם אחיו יגאל עמל בימים אלה על הרחבת הקניון בהשקעה של 700 מיליון שקל, דווקא לא נשמע מאוים. "איקאה תשפיע על קניון הזהב בצורה חיובית", הוא אומר, "ואני מעריך כי היא תעלה את הפדיון של הקניון. אנשים יגיעו מכל גוש דן, וחלקם יעברו דרך קניון הזהב. אני מעריך כי מספר המבקרים בקניון יעלה ב-10%".

* התמהיל של G סינמה סיטי כולל, בנוסף לקולנוע, גם חנויות אופנה ובתי-קפה ומסעדות.

"התמהיל שיש ב-G סינמה סיטי הוא לא תמהיל של קניון. הוא בנוי יותר על אאוטלט, והאופנה שיש להם שם היא אופנה זולה שלא מתחרה בכלל בקניונים, כך שאין לנו בעיה. בכלל, בתי-הקולנוע שם הם עוגן בשבילנו ועוגן לראשון-לציון, שיביא לכאן אנשים מבחוץ. זהו עוגן שרק יכול להועיל, ו-27 אולמות הקולנוע ישרתו את קניון הזהב, שעם הרחבתו - בעוד 10 חודשים - הוא הולך להיות הקניון הכי גדול במזרח-התיכון".

* גמרנו עם מתחמי בילוי ומסחר בראשון-לציון?

"אני חושב שאם יתפתחו עוד מתחמי בילוי ומסחר זה יכול להועיל לכולם, אבל אני לא רואה כרגע שיש מקום לעוד מסחר בראשון-לציון. אני לא רואה היום שיכול להיות מתחרה לקניון הזהב".

* אתם מתכננים קניונים נוספים?

"אנחנו חושבים לפתח קניון בצפון. עוד אין משהו ספציפי שאני יכול להגיד, אבל אנחנו חושבים להתפתח גם לצפון, ללא החלטה על עיר מסוימת".

* מה אתה חושב על הטירוף בפתיחת H&M בתל-אביב?

"H&M ו-GAP הן רשתות חדשות בארץ, והיתה סקרנות גדולה של מבקרים לראות מה זה. היה ביום הראשון בתל-אביב טירוף לא סביר, עובדה שכשנפתח הסניף בקניון מלחה בירושלים אנשים כבר היו יותר עם רגליים על הקרקע. H&M ו-GAP נותנות מיצוב לקניונים. אנחנו נמצאים עם שתיהן במשא-ומתן, כך שהן צפויות להגיע גם לראשון".

* איך אפשר להסביר שבמכרז השוק הסיטונאי התמודדו קבוצות גדולות שנסוגו בסוף?

"כל אחד רואה את העסקים מהזווית שלו. אנחנו רואים בשוק הסיטונאי פרויקט ייחודי וענק, שיהיה לדעתי אחד המובילים והמצליחים בישראל. יש לנו הרבה רעיונות, ועוד תשמעי בהמשך שזו אחת העסקאות הטובות ביותר שנעשו בשנים האחרונות. אנחנו הולכים על זה בכל הכוח ובכל המרץ, וזה הולך להיות פרויקט סופר-יוקרתי בתל-אביב, במחירים מפתיעים, ועם קניון שיתחרה בעזריאלי".