הירידות בבורסה בת"א התמתנו בסיום בעקבות העליות בארה"ב

אנגלה מרקל הזהירה שהסיוע ליוון לא סגור - ושוקי המניות רעדו קלות ■ מדד המעו"ף ירד במהלך היום מתחת ל-1,200 נקודות - לראשונה מזה כשבועיים ■ כי"ל הודיעה על חוזה נוסף בהודו - המניה איבדה 1.7%

ירידות השערים בבורסה התמתנו לקראת הסגירה לאחר שוול סטריט מחקה את הירידות בפתיחה. מדד המעו"ף ירד במהלך המסחר מתחת לרמת 1,200 הנקודות לראשונה מזה כשבועיים, על רקע ירידות בשווקים בשל חשש מהתפשטות משבר החובות. מחזור המסחר בשוק הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

מדדי המניות בוול סטריט פתחו את היום בירידה של כ-0.7% והבורסות באירופה ירדו בכ- 1%, מה שהחריף את הירידות בבורסה בת"א. עם זאת, וול סטריט עברה עד מהרה לעליות קלות, מה שמיתן את הירידות בת"א. את העליות בוול סטריט מובילות מניות הבריאות - בעיקר מניות בתי חולים - שמזנקות בעקבות רפורמת הבריאות שהעביר הלילה ברק אובמה.

באירופה, בורסת אתונה יורדת בכ-3.5% ואגרות החוב הממשלתיות של יוון רושמות ירידות שערים גם כן, על רקע חזרתה של האי ודאות באשר לתוכנית הסיוע למדינה שנקלעה למשבר חוב. במקביל לירידות במניות, הדולר מתחזק בעולם, בהתאם לקורלציה ההפוכה בין המניות לדולר שאפיינה את ימי הפאניקה בשווקים.

מה שהצית מחדש את החששות ממשבר החובות באירופה הוא ההתבטאות של קנצלר גרמניה אנגלה מרקל, אשר אמרה כי הסיוע ליוון אינו מובטח. בסוף השבוע יכונס האיחוד האירופי בבריסל לדון בסיוע ליוון, כאשר שום דבר אינו סגור ובשווקים חוששים מהתפתחויות שליליות.

הבורסה הגיבה היום בעיקר לנעשה בעולם, אולם ברקע נמשך מבול הדו"חות הכספיים בשבוע הסיום של עונת הדו"חות. גזית גלוב , מזרחי טפחות , נכסים ובניין, דסק"ש - אלה הם רק מקצת השמות שכיכבו היום בזירת הדו"חות הכספיים.

הרומן ההודי של כי"ל

מניית וריפון המשיכה לרכז מחזורי מסחר גבוהים לקראת גריעתה מהמדדים ביום רביעי. אמש בדק "גלובס" את ההשפעה הצפויה של גריעת וריפון מהמדדים. משקלה של החברה במדד ת"א 75 גבוה ועומד על 9.5%. היקף תעודות הסל על מדד זה הוא כ-3 מיליארד שקל, כך שחלקה של וריפון במדד הוא כ-285 מיליון שקל. היקף ההחזקות של מנהלי תעודות הסל בוריפון בתעודות על מדד ת"א 100 עומד על כ-180 מיליון שקל, ובמדד התל-טק 15 מסתכם היקפן ב-10 מיליון שקל.

מניית כי"ל בלטה לאחר שהודיעה כי חתמה על חוזים נוספים לאספקת אשלג למספר לקוחות בהודו בהיקף של 430 אלף טון אשלג, כולל כמות אופציונלית בהיקף של 90 אלף טון נוספים. החוזים החדשים הינם במחיר של 370 דולר לטון למשך שנה, החל מאפריל. כתוצאה מחוזים אלו, מכירות האשלג של כי"ל להודו יהיו הגבוהות ביותר מעולם.

בסקטור הטכנולוגיה, גיוון הודיעה היום כי תרכוש את חברת Sierra Scientific תמורת 35 מיליון דולר במזומן. סיירה, חברה פרטית, עוסקת בציוד דיאגנוסטיקה מיוחד לענף הגסטרואנטרולוגיה והיא חברה רווחית, ללא חוב במאזן והכנסותיה, על פי דו"חות לא מבוקרים, עמדו ב-2009 על כ-18 מיליון דולר. ההערכות הן כי גיוון תעדכן מעלה את תחזיות ההכנסות והרווח לשנת 2010 עם פרסום דו"חותיה לרבעון הראשון של 2010 ב-11 במאי.

ים של דו"חות

חברות רבות פרסמו, כאמור, את הדו"חות השנתיים שלהן ל-2009. בנק מזרחי טפחות דיווח על רווח נקי של 648 מיליון שקל בשנה, קרי גידול של 7.6% בהשוואה ל-2008. דיסקונט השקעות הרוויחה אשתקד 1.43 מיליארד שקל, גידול של 41% בהשוואה לרווח ב-2008 - בעיקר בשל הרווחים מההשקה בקרדיט סוויס.

בסקטור הנדל"ן ניכרה היום הצפה של דו"חות כספיים. חברת הנדל"ן חבס דיווחה על זינוק של 43% בהכנסות אשתקד, אשר הסתכמו ב-434 מיליון שקל. נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת IDB, הפחיתה ברבעון הרביעי 237 מיליון שקל, מה שהעמיק את הפסדיה ל-205 מיליון שקל.

אפריקה מגורים המשיכה את מצעד הדו"חות עם רווח של 28 מיליון שקל בשנה שעברה, בעיקר בשל הכנסות ממכירות דירות למגורים בארץ בהיקף של 423 מיליון שקל. גזית גלוב הרוויחה אשתקד 1.1 מיליארד שקל ואילו גינדי השקעות הפסידה 5.7 מיליון שקל אך דיווחה על צבר הזמנות חזק.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]