עילדב רוכשת מקמן 25% מקו מנחה ב-36 מיליון שקל

‎בכך משלימה קמן מכירת 37% מקו מנחה ברווח הון של כ-22 מיליון שקל, ובתשואה של 180% על השקעתה המקורית מ-2005

‎חברת ההחזקות עילדב של רוני שטרנבך, בעלת השליטה בחברת מדטכניקה ובעלת עניין (5%) בחברת החיתום פועלים ‏אי.בי.אי, ממשיכה לעבות את פעילותה ורוכשת 25% מפורטל המידע העסקי קו מנחה.

המניות נרכשו בעסקה מחוץ לבורסה מידי חברת ההשקעות קמן של רוני אלרואי, תמורת 36 מיליון שקל, במחיר של 15.3 שקל למניית קו מנחה - דיסקאונט של 12% על מחיר השוק.

קמן תרשום בדו"חות 2010 רווח‏‏‎ ‎הון מהעסקה בסך כ-6.7 מיליון שקל, המצטרף לרווח של 15 מיליון שקל בגין המכירה בדצמבר האחרון של 11% מקו מנחה. בעקבות העסקה ההיא פרשה קמן מקבוצת השליטה בחברה, והותירה את השליטה למשפחת בגס, מבעלי קבוצת יפעת.

קו מנחה מפעילה אתרי אינטרנט המכילים מידע עסקי, ובעיקר מידע על שוק ההון (באמצעות האתר "ביזפורטל"), מידע מגורמים ממשלתיים ומידע ייעודי לסקטורים עסקיים ייחודיים. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2009 עם הכנסות של 50 מיליון שקל ורווח של 15.6 מיליון שקל, גידול של 49% לעומת התקופה המקבילה ב-2008.

הרכישה מעידה על כוונתה של עילדב להתרחב לתחומים מגוונים מעבר לאלו בהם פעלה עד עכשיו - ציוד רפואי ושוק ההון. לדברי שטרנבך, "נתמקד בחברות בעלות מובילות שוק בתחום פעילותן, תזרים מזומנים עקבי, ובעיקר הנהלה איכותית". נכון לסוף 2009, לעילדב כ-56 מיליון שקל בקופת המזומנים.

"לא נתערב בניהול השוטף"

סמנכ"ל הכספים בעילדב, אבי קליינר, אומר כי "משפחת בגס והמנכ"ל אבי בגס הוכיחו במשך העשור האחרון את יכולתם להצעיד את קו מנחה במישור האסטרטגי והפיננסי, אל מול השינויים והתחרות בתחום".

הוא מדגיש כי אין בכוונת עילדב לפעול לביצוע שינויים בקו מנחה, ולדבריו "נכנסנו לחברה כי אנחנו מאמינים בהנהלה שלה. נעזור ככל שנוכל, בעיקר בתחום המומחיות שלנו שהוא מיזוגים ורכישות, אבל אנו לא צפויים להתערב בניהול השוטף".

קמן רכשה את ההחזקה בקו מנחה בשנת 2005 תמורת כ-24 מיליון שקל, ומאז נהנתה מחלוקת דיבידנדים שהחזירו את רוב השקעתה, עוד בטרם מימשה את מלוא החזקותיה תמורת 49 מיליון שקל. התושאה על העסקה ההיא מוערכת ב-180%.

החברה רכשה בשנים האחרונות מעל 20 חברות ולאחרונה החליטה למקד את פעילותה בתחום המים, התשתיות והתעשיות הביטחוניות. קו מנחה התאימה פחות לתחומי הליבה האלה. ‏‏‎הרכישה מעידה על כוונת עילדב להתרחב לתחומים מגוונים מעבר לציוד רפואי ושוק ההון. שטרנבך: "נתמקד בחברות מובילות שוק בתחומן, עם תזרים מזומנים עקבי והנהלה איכותית"