התנודתיות בבורסה מפחידה אתכם? אנליסטים ממליצים על 5 מניות בטוחות

בתקופות תנודתיות בהן המשקיעים נדרשים לזהירות יתר, המניות הגדולות מהוות אפיק השקעה יציב ובטוח יחסית ■ קבלו 5 המלצות למניות נבחרות ממדד ת"א 100

1. אלוני חץ

ממליץ: אורי ליכט, אנליסט באי.בי.אי

אופי הפעילות של אלוני חץ כחברת אחזקות בחברות נדל"ן סחירות, שפעילות בשווקים בהם לא התפתחה בועה של נדל"ן מניב, מצליח, להערכתנו. היא פעילה באמצעות החברות הבנות שלה ומתמקדת בשווקים יציבים: ישראל (באמצעות אמות), שוויץ (PSP) וקנדה (FCR), שנראה כי צלחו את המשבר בכבוד, ועולים חזרה על פסים של צמיחה. החברה נהנית מחלוקת דיבידנד של החברות הבנות ומנזילות גבוהה.

אין ספק כי אלוני חץ בשלה היום לרכישה משמעותית נוספת, הן מבחינה ניהולית והן מבחינה פיננסית. הנהלת החברה אמרה לא פעם כי היא תבחן פעילות גם בשוק האנגלי, ולהערכתנו, תיתכן עסקה גם במערב אירופה.

מבחינה של שווי החברה לפי ה-NAV (שווי נכסי נקי) הסחיר שלה, עולה כי היא נסחרת בדיסקאונט של כ-30% ביחס לשווי השוק של החברות הבנות. בנוסף, אנחנו עדיין לא נותנים משקל לפעילות עתידית בחברות הללו, ולהערכתנו לכך שהחברה מחפשת רכישה חדשה משמעותית, שיכולה להוסיף לה ערך עתידי.

2. אבנר

ממליץ: ירון זר, אנליסט האנרגיה בכלל פיננסים ברוקראז'

אבנר ואחותה הדומה לה, דלק קידוחים , עוסקות בעיקר בחיפושי גז טבעי בים, במים העמוקים של ישראל. שתיהן מחזיקות במאגר ים תטיס הוותיק ובתגליות תמר ודלית החדשות יחסית.

תמר מהווה, כידוע, תגלית ענקית, השנייה בגודלה בעולם מאז 2008, וקצב זרימת הגז בה ובדלית הוא הגבוה בעולם. קידום חיובי של תמר לקראת הפקת גז משנת 2013 ואילך, יעלה את מחירי מניות השותפות בה.

בנוסף, אבנר ודלק קידוחים מחזיקות יחדיו ברישיונות חיפוש בחלק ניכר משטחי המים הכלכליים העמוקים של ישראל, בסמיכות לתמר ודלית. שתי החברות נסחרות במדד המעו"ף בו נכללות 25 החברות הגדולות במשק, שתיהן מקבוצת דלק שבשליטת תשובה, ולשתיהן החזקות דומות.

אבנר משלמת תמלוגים נמוכים יותר ודמי ניהול גבוהים יותר, כך שהיא נסחרת בצדק בשווי מעט גבוה יותר. היא בעלת 22.67% ברישיונות רציו-ים בסמוך וממערב לתמר, בשטח בו מצוי מבנה גיאולוגי המכונה "לוויתן", שעשוי להתגלות כתגלית גדולה מתמר. המשקיעים ממתינים בדריכות להודעה הצפויה ביוני של תוצאות הסקר הסייסמי, שנערך בו.

3. דלק רכב

ממליצה: אילנית שרף, אנליסטית באפסילון

אחת המניות המועדפות עלינו היא דלק רכב . אחרי הכל, קצת קשה למצוא חברה שלאורך זמן משתפת את בעלי המניות שלה ברווחים, ונותנת להם במקרה הרע תשואת דיבידנד שנתית בגובה 8%. שנת 2009 הייתה שנת מבחן אמיתית לשוק הרכב הישראלי. היא התחילה עם ציפיות לירידה חדה במכירות ועצירת מגמת הצמיחה בשוק הרכב המקומי. אך בסופו של דבר, הירידה הייתה הרבה פחות דרמטית ונבעה בעיקר מהצמיחה החדה שנרשמה בשנת 2008.

דלק רכב היא שחקן משמעותי בשוק המקומי, עם נתח שוק של כ-23%, בשנים האחרונות. רכבי מאזדה אותן משווקת החברה הם מובילי שוק, עם נתח של כ-18%, בעוד רכבי פורד - שמיובאים אף הם על ידי החברה - משפרים את מיקומם כמעט מדי שנה. החברה מייצרת באופן קבוע תזרים מזומנים תפעולי חיובי, וחלק ניכר מהרווח הגולמי שלה יורד לשורת הרווח התפעולי ולרווח הנקי.

בשורה התחתונה, להערכתנו, קיים במניית דלק רכב אפסייד נוסף של כ-22%. ברבעון האחרון המניה הניבה ביצועי חסר בהשוואה למדד ת"א 100, ואנו רואים בכך הזדמנות קנייה.

4. רמי לוי

ממליץ: אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות

צמיחתה של חברת רמי לוי שיווק השקמה מחנות קטנה בשוק מחנה יהודה לאימפריה מתהווה, נעשתה בצורה מרשימה, בדרך מחושבת ושקולה תוך מיעוט בנטילת סיכונים.

דו"חות החברה ל-2009 מצביעים על המשך השיפור במצבה, כאשר סעיף ההנהלה והכלליות הנמוך ביחס למקובל בענף מרשים במיוחד. בשנה האחרונה פתחה החברה עוד 4 סניפים חדשים, ואלה צפויים להמשיך ולתמוך בצמיחתה.

חברת רמי לוי פועלת בשוק תחרותי בו מספר שחקנים בעלי נתח שוק משמעותי, והיא עושה זאת בהצלחה באמצעות שיטות שיווק שונות מהמקובל בענף.

בסמוך לפרסום הדו"ח הודיעה החברה על החלטת הדירקטוריון בדבר חלוקת דיבידנד, ששיעורו ינוע בין 60% ל-75% מהרווח הנקי של החברה בכל שנה.

מתוך הסתכלות על המשך התרחבות החברה ועל מדיניות הדיבידנד הצפויה, ועל אף הבונוס השנתי אותו ישובו לקחת בעלי השליטה בעתיד, מדובר בהחזקה מומלצת לתיק דפנסיבי. בתרחיש דיבידנד כזה ניתן להסתכל על השקעה במניית החברה כתחליף מעניין, עם סיכון מעט יותר גבוה, להשקעה באג"ח שלה.

5. אלקטרה

ממליץ: ניר זוננברג, אנליסט במיטב ברוקראז'

אלקטרה היא מהחברות הקבלניות הגדולות והוותיקות בישראל. כיום היא פועלת ב-3 תחומי פעילות, שהמרכזי בהם הוא תחום הקבלנות ופרויקטים, המהווה כ-75% מסך ההכנסות, אך אחראי לכ-50% מהרווח התפעולי. יתרת הרווחים מגיעים מפעילויות השירות, האחזקה והסחר.

תחום נוסף בו היא פעילה הוא ייזום נדל"ן. אנו מזהים סינרגיה רבה בין הפעילויות, כאשר החברה מציגה גידול ניכר בפעילותה, ובין היתר גם בפעילות בחו"ל. אלקטרה יוצאת מהמשבר הנוכחי מחוזקת, בשל השיפור במעמדה התחרותי בשוק, שיבוא לידי ביטוי כבר ב-2010 באמצעות הגדלת מחזורי הפעילות. התנהלות החברה במשבר מהווה סיגנל חיובי לאיכות הניהול בה.

כמהלך אסטרטגי, אלקטרה מתכוונת להגדיל את נתח השוק שלה בתחום השירותים והסחר, ובהמשך נראה אותה מעורבת יותר בפרויקטים גדולים, הכוללים הקמה ותפעול בחוזה לשנים. על בסיס צבר ההזמנות בסוף הרבעון השלישי יכולה החברה לייצר צמיחה של כ-15% בהכנסות ב-2010, ולשמור על הרווחיות התפעולית שלה.