ראשי הרשויות בנגב: להקים נמל תעופה בינלאומי שני בנבטים

כזכור, נמל התעופה הבינלאומי השני של ישראל היה אמור לקום תחילה בחיפה, אבל בגלל האפשרות שהקרבה לנמל הימי תשבש את הטיסות, הוחלט לשנות את מיקומו

פורום של ראשי רשויות בנגב יציג מחר בפני נשיא המדינה, שמעון פרס, והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, את הדרישה שנמל התעופה הבינלאומי השני של ישראל יוקם בנבטים שבנגב. את דרישתו יציג הפורום בוועידת הנגב שתתקיים מחר וכן בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הפורום כולל את ראשי הרשויות של באר שבע, ערד, דימונה, ירוחם, נתיבות, אופקים, מיתר, להבים ורהט. כזכור, נמל התעופה הבינלאומי השני היה אמור לקום תחילה בחיפה, אבל בגלל האפשרות שהקרבה לנמל הימי תשבש את הטיסות, הוחלט לשנות את מיקומו. עד שכבר הוסכם בין משרד התחבורה, בתקופתו של שאול מופז, ועיריית חיפה שהפרויקט יקום במגידו תחת השם חיפה, שינה שר התחבורה הנוכחי, ישראל כץ, את מיקום הפרויקט לרמת דוד. אלא שבדיקת "גלובס" חשפה באוקטובר האחרון כי הפרויקט תקוע לאחר שנפל בעקבות התנגדותו הנחרצת של חיל האוויר.

במכתב שניסח הפורום, שהתכנס בשבוע שעבר, נכתב כי שדה תעופה בינלאומי בנבטים יהווה "עוגן חשוב שיחולל שינוי של ממש ויביא לקידומו, פיתוחו וביסוסו של אזור הנגב. שדה התעופה בנבטים הינו זמין וניתן להפעלה באופן מיידי ומהווה צורך לאומי, בראש ובראשונה, כהשלמה לנמל התעופה בן גוריון".

עוד נכתב כי "שדה התעופה בנבטים הוא מתקן בעל חשיבות לאומית והתשתית שהושקעה בו מאפשרת גמישות במערכות התחבורה בישראל, תוך שחרור לחצים בשעות השיא והלילה מנמל התעופה בן גוריון. כל השירותים הדרושים, מערכות התשתית והדרישות לרמת איכות הסביבה עומדים בתנאים ובתקנים. מתוך ראיה עתידית לפיתוח הנגב ועיצוב מטרופולין באר-שבע, כצומת מרכזי במישור הכלכלי והתחבורתי במזרח התיכון, בכוחו של שדה התעופה בנבטים להיות מוקד אטרקטיבי".

כן כתב הפורום כי "שדה תעופה באזור הדרום יצור מקומות תעסוקה רבים, יביא לגידול משמעותי בענף התיירות בנגב, יאפשר מרחב אווירי רחב, עלויות ההקמה נמוכות ובניה על בסיס קיים. שדה תעופה בינלאומי א, ימתג את הנגב".