היציג עלה בשיעור מזערי ל-3.74 ש'; "הריבית תישאר ללא שינוי"

כך מעריך שלמה מעוז ■ הדולר התחזק ב-0.05% ■ האירו היציג נחלש ב-0.1% ל-5.0475 שקלים ■ בעולם מתחזק הדולר ב-0.3% כנגד האירו ■ היצואנים והיבואנים יקדימו המרות ורכישות המט"ח לרגל פסח

המסחר בשוק המט"ח המקומי התנהל היום (ג') ביציבות יחסית. בעת קביעת השערים היציגים התחזק הדולר בשיעור מזערי של 0.053% והשער נקבע ב-3.741 שקלחים. האירו היציג איבד 0.111% ונקבע ב-5.0475 שקלים.

אתמול, נזכיר, נרשמה מגמה דומה כאשר הדולר היציג נקבע בעלייה של 0.16% ל-3.739 שקלים, והאירו היציג נחלש ב-0.64% ל-5.053 שקלים.

בזירת המט"ח העולמית הדולר נסחר בהתחזקות של כ-0.3% מול האירו ובהתחזקות של כ-0.6% מול הליש"ט.

נציין כי ביום חמישי הקרוב תחול פקיעת האופציות לחודש מארס הנסחרות על הדולר בבורסה בת"א. ביום ראשון הקרוב ממתינים המשקיעים לפרסום החלטת הריבית ע"י בנק ישראל, אשר על פי מרבית ההערכות אינה צפויה להשתנות.

כמדי סוף חודש, יושפע בימים הקרובים שוק המט"ח המקומי מהמרות של יצואנים אשר צפויות לחזק את השקל, ובכיוון השני ישפיעו על חיזוקו של הדולר היבואניות הגדולות במשק כגון החברות הרוכשות דלקים מחו"ל כדוגמת חברת בז"ן המחזיקה ברוב בתי הזיקוק בארץ. נציין כי פעילות סוף החודש תתרחש הפעם מוקדם מתמיד, קרי בימים חמישי ושישי, זאת מאחר ובימים האחרונים של חודש מארס שיחולו בתחילת השבוע הבא יחול חג הפסח בישראל ובמהלכו לא יתקיים מסחר בשוק המט"ח המקומי.

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס, העריך בסקירתו היום כי שער ההתערבות של בנק ישראל במסחר במט"ח לשבוע הקרוב אמור להיות ב-3.75 שקלים לדולר. "הבנק ינסה להעלות את שער הדולר לכיוון זה השבוע, הירידה בערכו של האירו תעזור לו במשימה", לדבריו.

עוד ציין מעוז כי ציפיות האינפלציה, הנגזרות משוק ההון ירדו לאחר פרסום מדד המחירים לחודש פברואר. ציפיות האינפלציה לטווח של עד עשר שנים נמוכות ב-9 נקודות בסיס מיעד האינפלציה העומד על 1%-3%. למרות קירבת הציפיות לטווח העליון של היעד מעריך מעוז כי הריבית צפויה להישאר בסוף חודש מרץ ללא שינוי, על 1.25%. גם בסוף חודש אפריל תישאר הריבית ללא שינוי על 1.25%. שנה מהיום צפויה הריבית לעמוד על 2.50%.

בעולם יתפרסמו היום מספר נתוני מאקרו מעניינים. בבריטניה יתפרסמו נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר שצפוי לעלות ב-3.1% ב-12 החודשים האחרונים ובארה"ב, מאוחר יותר, יתפרסמו נתוני מכירות של בתים מיד שניה. טימותי גייתנר, שר האוצר האמריקני, צפוי לנאום כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בניו-יורק.

[לאתר המט"ח]