משרד התקשורת פסל את בקשת HOT להפוך לספק אינטרנט

‎‎הסיבה: לא העבירה תוכנית עסקית כפי שנדרשה ■ HOT, נטוויז'ן ו-012 סמייל נדרשו לשוב ולהציג את עמדותיהן בנושא ■ HOT: "במשרד התקשורת יד ימין אינה מבחינה במעשיה של יד שמאל; נערער על ההחלטה"

‎‎משרד התקשורת ביטל את בקשת HOT לקבלת רישיון ‏ISP‏ (ספק אינטרנט), לאחר שהחברה, בניהולו של הרצל עוזר, נמנעה מלהעביר תוכנית עסקית כפי שביקש.

המשמעות: HOT תידרש להגיש בקשה חדשה, והתהליך יעוכב בשבועות ארוכים.

משרד התקשורת הודיע על כך ל-HOT היום (ד') בבוקר, וההודעה הופצה גם לגורמים רבים בתוך המשרד.

מתן רישיון ה-‏ISP‏ ל-HOT עורר במשרד התקשורת דיונים רבים, וישנם חילוקי דעות עמוקים לגבי התנאים לפיהם תקבל החברה את הרישיון שלה. המתחרות מנהלות מאבק חריף במשרד התקשורת כדי שזה יחמיר את התנאים למתן הרישיון. כך, HOT לא תוכל לנצל את כוחה כבעלת תשתית, ולא תוכל להציע סלי שירותים באופן שימשוך לקוחות של 012 סמייל ואת 013 נטוויז'ן אליה.

‏המחלוקות מחריפות

השימוע שהוציא משרד התקשורת בעניין הקצין את המחלוקות בתוך המשרד, וכתוצאה מכך התבקשו HOT, נטוויז'ן וסמייל להופיע מחדש ולהציג את עמדותיהן בפני ועדת הרישוי של המשרד, שאמורה להנפיק את האישור לרישיון.

‏בד-בבד התבקשה HOT להציג את התוכנית העסקית שלה למשרד התקשורת, כדי שניתן יהיה לבדוק אותה, להבין מהן תוכניותיה וכיצד היא מתכוונת להיכנס לשוק. מסיבות לא ברורות HOT לא שלחה את התוכנית העסקית למשרד.

‏נזכיר כי במשרד התקשורת נערכו לאפשרות שהחתימה המאשרת את רישיון ה-‏ISP‏ של HOT יעבור משר התקשורת, משה כחלון, לשר אחר. לכחלון יש הסכם ניגוד עניינים בשל העובדה שאחותו משמשת בתפקיד סמנכ"לית ב-HOT. על כן אם קיימת מחלוקת בתוך הדרג המקצועי - כחלון מנוע מלחתום. אך אם הדרג המקצועי יהיה שלם עם הנושא ויציג עמדה אחידה - אין בעיה עם כך. לאור ביטול הבקשה של HOT, המחשבה להעברת הטיפול בנושא לשר אחר במקומו של כחלון יורדת מהפרק.‏

מ-HOT נמסר בתגובה: "ככל הנראה במשרד התקשורת יד ימין אינה מבחינה במעשיה של יד שמאל. לפני כ-3 שבועות הוגשה תוכנית עסקית מסודרת לאגף הכלכלה במשרד, וזאת לבקשת מנכ"ל המשרד. על כן החלטת המשרד תמוהה, ומרמזת יותר מכל על מכלול האינטרסים הבוחשים בעניין זה. HOT מתכוונת לפנות למשרד ולערער על החלטה זו". ‏‏‏‎‎‏