מקאן ואדלר-חומסקי לא יתחרו על תקציב קניוני ישראל

חלק מההחלטה קשור בעבודה השוטפת הנדרשת מול 18 קניוני הקבוצה ומול 17 סמנכ"לי שיווק נפרדים ■ אדלר-חומסקי העביר את ההתמודדות לחברה-הבת LEAD, לאחר שקיבל לטיפולו את תקציב הפרסום של קניון ארנה

משרדי הפרסום הגדולים נוטים שלא להשתתף במכרז על תקציב הפרסום של קניוני ישראל - זאת למרות היקפו הלא מבוטל בסך 10 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום מקאן-אריקסון, שנפגש באחרונה עם הנהלת קבוצת קניוני ישראל כחלק מהשלב הראשון במכרז, החליט שלא לקחת בו חלק - זאת למרות שהיוזמה להצטרף להתמודדות על התקציב היתה מלכתחילה שלו.

עוד נודע ל"גלובס" כי קבוצת אדלר-חומסקי אמנם תשתתף בהתמודדות - אך לא באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי שאליו נעשתה הפנייה במקור, אלא באמצעות חברת-הבת שלה LEAD, המתמחה בפרסום B2B.

עוד נודע כי אדלר-חומסקי עצמו נבחר לטפל בתקציב פרסום של קניון אחר - עם כי היקפו קטן בהרבה מתקציב הפרסום של קניוני ישראל. מדובר בתקציב הפרסום של קניון ארנה, שצפוי לעבור מיתוג מחדש בתקופה הקרובה.

מאז הקמתו עבר תקציב ארנה מספר ידיים - בהן של משרד דרורי-שלומי, שעבד על תקציב ההשקה, ובשנה האחרונה ענבר-מרחב-שקד, שבפועל כמעט לא ביצע עבור הקניון פעילות פרסומית משמעותית.

ב-2007 החליפה הבעלות על ארנה ידיים, ואת מקומו של מוטי זיסר תפס איש העסקים ג'קי בן-זקן. בן-זקן היה בעבר שותף של אייל חומסקי וראובן אדלר ברדיו ירושלים, עד שהשניים מכרו בו את אחזקותיהם.

כאמור, משרדי הפרסום הגדולים אינם מתלהבים מטיפול בתקציב קניוני ישראל - בין היתר בגלל המורכבות הניהולית של הטיפול בתקציב באופן שותף כפי שהוצגה בפניהם. למרות הכוונה לצאת להליך מיתוג של הקבוצה (קבוצת הקניונים הגדולה בישראל המחזיקה ב-18 קניונים), אמורה העבודה השוטפת להתנהל מול לא פחות מ-17 קניונים, כשלכל אחד מהם מנכ"ל וסמנכ"ל שיווק.

במשרדים הגדולים לא משוכנעים כי עבודה מסוג זה יכולה להתברר כרווחית וחוששים מתשומות ניהול גבוהות שיידרשו להם, כמו גם מכמות של אנשי צוות שיש להקצות לפרויקט, ושעלולות בסופו של דבר להפוך את התקציב ללא ריווחי למרות היקפו המכובד.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בעקבות הכוונה לערוך מהלך מיתוג נרחב הוחלט בקניוני ישראל להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום צדר-יריב, שטיפל עד עתה בתקציב, ולהתקשר עם משרד פרסום גדול יותר.

עם זאת, בקבוצה לא הוחלט אם להמר על משרד גדול שיכול להשתמש בניסיון עשיר מול עסקים בתחומים רבים ומגוונים - או במשרד פרסום קטן יותר בו עתיד לכאורה התקציב ליהנות מתשומת-לב גבוהה יותר.

לכן נעשתה פנייה ראשונה לשני סוגי המשרדים: אדלר-חומסקי ובאומן-בר-ריבנאי הוזמנו להשתתף מקטגוריית המשרדים הגדולים, ויורו תל-אביב וענבר-מרחב-שקד הוזמנו לקחת חלק מקטגוריית המשרדים הבינוניים-קטנים.