שכר המינימום ב-MLS הועלה ל-40 אלף דולר לעונה

עוד מההסכם הקיבוצי החדש של שחקני ה-MLS עם ליגת הכדורגל האמריקנית: תקרת השכר לקבוצה הועלתה מ-2.31 מיליון דולר ל-2.55 מיליון

השבוע הסכים ארגון שחקני ה-‏MLS‏ לבטל את האיום להשבתת הליגה אחרי שחתמו על הסכם קיבוצי חדש ל-5 שנים. מה בעצם השיגו השחקנים? לא יותר מדי. מבחינת שכר, נקבע כי שכר המינימום לשחקן לעונה שעמד על 34 אלף דולר לשחקן, יעמוד על 40 אלף דולר ויעלה במשך חמש השנים הבאות ב-5% מדי שנה. בנוסף, תקרת השכר לקבוצה הועלתה מ-2.31 מיליון דולר ל-2.55 מיליון (לא כולל שחקנים שנחשבים תחת "חוק בקהאם").

בנוסף הוכנס חוק שקובע העלאת שכר לשחקנים על פי כמות דקות המשחק שלהם: לדוגמה - שחקן ששיחק לפחות 50% מהמשחקים, במידה והקבוצה תרצה להשאיר אותו לעונה נוספת היא תצטרך להציע לו העלאה של 10% לפחות בשכר. שחקן שישחק ב-75% מהמשחקים יוכל לקבל העלאה של לפחות 12.5%.

בנוסף, השחקנים יקבלו לראשונה חוזים מובטחים, מה שיחייב את הקבוצות לשלם להם שכר גם אם יחליטו לנפות אותם. על פי ההסכם, רק כל שחקן שעם ותק של לפחות 3 שנים בליגה והגיל שלו הוא לפחות 24, יקבל חוזה מובטח - המשמעות היא שכ-55% מהחוזים יהיו מובטחים.

הבשורות הפחות טובות שהגיעו במעמד ההסכם, הן דיווח של הקומישינר דון גארבר כי רק שתיים מתווך 15 הקבוצות בליגה - סיאטל סאונדרס וטורונטו ‏FC‏ - הצליחו לסיים את העונה שעברה ברווח.