האוצר: ההצעה להפריט את הרכבת תזיק לקידום מהלכים

אתמול דיווח "גלובס" כי משרד התחבורה החל להפיץ טיוטת תזכיר להצעת חוק ממשלתית בשם חוק התעבורה המסילתית, המציעה לפתוח לתחרות את הפעלת קווי הרכבת ולהעביר את האחריות על תחזוקת המסילות לידי חברה ממשלתית חדשה שתוקם

באוצר מתנגדים להצעת משרד התחבורה לקדם את הפרטת קווי הרכבת. אתמול דיווח "גלובס" כי משרד התחבורה החל להפיץ טיוטת תזכיר להצעת חוק ממשלתית בשם חוק התעבורה המסילתית, המציעה לפתוח לתחרות את הפעלת קווי הרכבת ולהעביר את האחריות על תחזוקת המסילות לידי חברה ממשלתית חדשה שתוקם. עובדי הרכבת הגיבו בזעם והודיעו כי יפתחו במאבק נגד היוזמה. כעת מתברר כי גם באוצר מסתייגים מהרעיון. גורמים באוצר אמרו ל"גלובס" כי מדובר בהצעה "לא רלוונטית, שעלולה להזיק לקידום מהלכים חשובים ונחוצים באמת ברכבת". באוצר מקדמים כיום כמה מהלכים בניסיון להגביר את יעילות רכבת. למשל, הממשלה אישרה בתמיכת האוצר את ההצעה שהעלה מנכ"ל הרכבת היוצא יצחק הראל להוציא את הקמתן של מסילות חדשות מאחריות הרכבת ולהעבירן לחברה הלאומית לדרכים (מע"צ).

גורמים באוצר הוסיפו כי ההצעה לפתוח את קווי הרכבת לתחרות מבוססת על מודל בעייתי שאינו מתאים למדינה קטנה ומבודדת כישראל. לדבריהם, "זה יכול להיות רעיון לא רע אם יום אחד תהיה כאן רשת מסילות בין מדינתית".

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ חזר והודיע היום כי קווי הרכבת יופעלו אך ורק על ידי הרכבת וכי אין כל כוונה לבצע בה שינויים מבניים. כץ שלל את הפרסום כי משרדו החל להפיץ בימים האחרונים את טיוטת תזכיר חוק התעבורה המסילתית ואמר כי מדובר בתוכנית ישנה שכרגע אין כוונה לקדם. "הטיוטה נכתבה לפני שנים, היא אינה רלוונטית ואינה תואמת את מדיניותי כפי שבאה לידי ביטוי בתוכנית נתיבי ישראל", אמר כץ.