דרישות עובדי בזק: 5 משכורות, אופציות והיעדר הפחתת הון

הוועד הארצי של עובדי בזק דורש הוועד הסכם קיבוצי רשמי ■ ההסתדרות אישרה הכרזה על סכסוך עבודה בבזק - לאחר שבוועד טענו כי ההנהלה מתעלמת מדרישתם לדון עימם על ההשלכות של העברת השליטה בחברה

הוועד הארצי של עובדי בזק , בראשות שלמה כפיר, גיבש שורה של דרישות לאור העברת השליטה בבנק מידי קבוצת אייפקס-סבן, לידי שאול אלוביץ'. ל"גלובס" נודע כי בוועד דורשים שכל אחד מהעובדים יקבל מענק בגובה 5 משכורות על חשבון המוכרים, לצד חבילת אופציות על חשבון הקונים.

עוד דורש הוועד הסכם קיבוצי רשמי שיבטיח כי בעלי השליטה לא יבצעו הפחתת הון, כדי לשמור על איתנותה הפיננסית של החברה. גם ערב הפרטת בזק דרש הוועד להבטיח את האיתנות הפיננסית של החברה לפני כל דרישה אחרת, וזאת מתוך תפיסה כי ביטחונם של העובדים טמון בשגשוגה של החברה. יצוין כי הדרישה לקבל מענק בגובה 5 משכורות מקובל במקרים של העברת שליטה, וכך היה גם במערכת הבנקאית (הבינלאומי, אוצר החייל) ובתעשייה (מכירת ישקר לוורן באפט).

בתוך כך, הוועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אישרה היום (ה') הכרזה על סכסוך עבודה בבזק. האישור ניתן לאחר שבוועד העובדים טענו כי הנהלת החברה מתעלמת מדרישתם הבסיסית לכאורה, לדון עימם על ההשלכות של העברת השליטה בחברה. המשמעות של הכרזה כזו היא כי בתוך 14 יום יכולים עובדי החברה לנקוט בצעדים ארגוניים על פי חוק, עד לכדי השבתת החברה. גורמים בוועד אומרים היום כי הם מקווים מאוד שלא יהיה בכך צורך, אולם אם ההנהלה לא תיכנס להידברות עם הוועד "לא תהיה ברירה אחרת".

יצוין כי ההסכם שדורשים העובדים לא אמור לבוא במקומו של הסכם העבודה החדש שאמור להיחתם בשנת 2011 - חמש שנים מתום מועד הפרטת החברה. בשנה זו צפויה ההנהלה לדרוש מהעובדים לאפשר "גמישות ניהולית" רבה יותר, כשפירוש הדבר פחות קביעות ויותר חוזים אישיים, או לכל הפחות הסכמים קיבוציים שיאפשרו לפטר גם עובדים קבועים ללא זכות וטו לוועד. העובדים, מצידם, צפויים להתנגד.