נתב"ג: נעצר מבריח סדרתי של משקאות אלכוהוליים וסיגריות

מיכאל מוזס חשוד כי הבריח סיגריות ואלכוהול בלמעלה מ-50 מקרים במהלך 4 שנים, וההערכה היא כי בעקבות מעשיו נגרע מס של כ-100 אלף שקל

מבריח סדרתי של משקאות אלכוהוליים וסיגריות נעצר השבוע בנתב"ג. מתברר כי המבריח, מיכאל מוזס מתל-אביב, חשוד כי הבריח סיגריות ואלכוהול בלמעלה מ-50 מקרים במהלך 4 שנים.

על-פי יחידת סמים מכס נתב"ג, מוזס נהג לחלק את המוצרים שהביא לנוסעים האחרים לפני המעבר במסלול הירוק, ומיד לאחר מכן אסף אותם מהם בחזרה.

מוזס הגיע ב-8.1.10 בטיסה מלונדון והיה תחת מעקב סמוי של עובדי מכס נתב"ג. במעקב הוא נצפה כשהוא מחלק לשני נוסעים משקאות אלכוהוליים וסיגריות. כשעבר במסלול הירוק זומן לבדיקה וכך גם שני הנוסעים, וברשותם נמצאו 6 בקבוקי קוניאק מסוג רמי מרטין ו-8 קרטוני סיגריות.

בתחילת תשאולם שייכו הנוסעים את בקבוקי השתייה והסיגריות למוזס, והוא הודה בחקירתו כי הטובין שלו וכי חילק אותם לנוסעים. לאור האירוע הוחלט לבדוק את רכישותיו של מוזס במהלך 4 השנים האחרונות, ומהבדיקה עלה כי הוא קנה בעשרות נסיעותיו משקאות אלכוהוליים וסיגריות.

מוזס אמר בחקירתו כי הוא עוסק בתחום שיווק דיו למדפסות וכי הוא מחלק את חייו בין ישראל ואנגליה, ולצורך כך טס מספר רב של פעמים לחו"ל. מאחר שידע כי אם יעבור במסלול האדום עם המוצרים ייאלץ לשלם בגינם מסים - בחר לחלק את המוצרים לנוסעים אחרים בכדי להימנע מתשלום מס. מיד לאחר שעברו במסלול הירוק הוא אסף מהם את המוצרים.

ההערכה היא כי בעקבות מעשיו של מוזס נגרע מס של כ-100 אלף שקל. בית משפט השלום ברמלה שחרר אותו תחת מגבלות.