המוסדיים התנפלו על הנפקת הדואר: הביקושים 1.5 מיליארד ש'

הדואר גייס בהנפקת אג"ח 400 מיליון שקל מהמוסדיים הריבית במכרז נקבעה על 3.88, נמוכה מהצפי שהיה ל-4% צמוד לשנה ■ זוהי הנפקת האג"ח הראשונה של חברת דואר ישראל, בניהולו של אבי הוכמן

הנפקת דואר ישראל הצליחה לרכז ביקושי יתר של 1.5 מיליון שקל מהגופים המוסדיים, פי 3.75 מהסכום שגייס בפועל שהסתכם ב-400 מיליון שקל. הריבית שנקבעה במכרז הינה 3.88% לעומת ההערכות המוקדמות שצפו כי הריבית בהנפקה תעמוד על 4% צמוד לשנה.

גיוס אגרות החוב מיועד בעיקרו לשיפור מבנה החוב של דואר ישראל לחשב הכללי לו חייבת החברה כ-300 מיליון שקל, גיוון מקורות האשראי ותזרים המזומנים של החברה, כניסת חברת הדואר לתחום הסלולר כמפעיל וירטואלי (MVNO) ולשדרוג תשתיות בנק הדואר.

זוהי הנפקת האג"ח הראשונה של חברת דואר ישראל, בניהולו של אבי הוכמן. התכנון המקורי להנפקה דיבר על גיוס של 400 מיליון. הנפקת האג"ח היא שלב ראשון במתווה הפרטת הדואר, במסגרת תוכנית שגיבשה רשות החברות הממשלתיות בראשות דורון כהן. לפי המתוכנן, יונפקו תחילה 30% ממניות חברת הדואר, שנה לאחר מכן יופרטו עוד 19%, ויתרת המניות (51%) תימכר בעתיד לגורם אסטרטגי.

האג"ח מונפקות במח"מ של כ-6 שנים, כשהקרן תוחזר ב-20 תשלומים רצופים מאפריל 2012. בכוונת הדואר לרשום את ניירות הערך למסחר תוך 18 חודשים מרגע ההנפקה, ואז הריבית תרד.

מנכ"ל דואר ישראל, אבי הוכמן אמר עם השלמת הגיוס: תוצאות הגיוס מעידות על אמון המשקיעים המוסדיים בדואר ישראל, באסטרטגיית הצמיחה שלה ובניהול העסקי שהחברה אימצה במהלך השנים האחרונות, לאחר הפיכתה מרשות לחברה ממשלתית".

החתמים שהובילו את הנפקה היו פועלים אי.בי.אי, בשיתוף אקסלנס חיתום, מיטב חיתום וכלל חיתום.

מידרוג העניקה לאג"ח דירוג Aa3, המקביל לדירוג AA מינוס של S&P מעלות.