איכות השלטון לבג"ץ: למנות יו"ר לרשות השידור

לטענת התנועה, הימנעות ממינוי מוסדות הרשות אינה חוקית ופוגעת פגיעה אנושה בתפקודה של הרשות, בפרט בעת הזו של משבר ורפורמה, ואינה מאפשרת התנהלות תקינה של רשות השידור וקידום תהליכים חיוניים

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ להשלמת הליכי מינוי חברי מליאת רשות השידור, חברי הוועד המנהל ויו"ר הרשות. זאת לאחר מה שהתנועה מכנה "הימנעות בלתי סבירה מהשלמת ההליך לאורך חדשים ארוכים".

לטענת התנועה, הימנעות ממינוי מוסדות הרשות אינה חוקית ופוגעת פגיעה אנושה בתפקודה של הרשות, בפרט בעת הזו של משבר ורפורמה, ואינה מאפשרת התנהלות תקינה של רשות השידור וקידום תהליכים חיוניים.

התנועה מבקשת, באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה לוזון-מידד ואורי אפלבום, צו על-תנאי שיורה לראש הממשלה, הממשלה ולנשיא המדינה לנמק מדוע לא ישלימו לאלתר את הליכי מינוי חברי מליאת רשות השידור, חברי וועד המנהל ויו"ר הרשות.

הגורמים השונים מתבקשים לנמק מדוע לא ימנו - מבין המועמדים לכהונה במליאת רשות השידור אשר לא היו התנגדויות למינוים ואשר אושרו על-ידי הוועדה לבדיקת מינויים - חברים למליאה הקיימת, לוועד המנהל ובפרט יו"ר לרשות ומשנה לו. הכוונה היא, ניתן לשער, לאמנון דיק - שפרט להתנגדות ראש הממשלה לא היתה סיבה מהותית לאי-מינויו.

התנועה מבקשת מבג"ץ להוציא צו ביניים המורה למשיבים ולרשות השידור להימנע מלנקוט בצעדים בהם נדרשים מעורבות או אישור הוועד המנהל של רשות השידור או של המליאה.