חוגגים כאילו אין אג"ח: 6.4 מ' ש' לאיזי כהן על 2009, 4.7 מ' ש' וג'יפ וולוו XC90 לגרינשפון על 11 יום בחודש

(עדכון) - אפריקה ישראל, שגררה השנה את משקיעי האג"ח שלה למהומת עולמים, דיווחה היום על הפסד שנתי של 673 מיליון שקל ■ עיתוי פרסום הדו"חות: ברגע בו פורסמה הודעת הריבית של בנק ישראל ■ אפריקה: "נתוני השכר של איזי כהן ונדב גרישפון כוללים מרכיב מהותי בגין אופציות, שהינו עמוק מחוץ לכסף" ■ שכר המנהלים - 100 המרוויחים הגדולים

חברת אפריקה , הנמצאת בשליטת לב לבייב, דיווחה לפני זמן קצר על תוצאותיה ברבעון הרביעי ובשנת 2009 כולה. הרווח המיוחס לבעלי המניות בחברה הסתכם ברבעון הרביעי בכ- 343 מיליון שקל.

מה ש"סידר" לאפריקה את הרבעון היה רווח של כ-1.4 מיליארד שקל כתוצאה מהארגון מחדש של זכויות והתחייבויות החברה בבניין הטיימס סקוור בניו יורק והמימון שהועמד בגינו. ההפסד מיזמות נדל"ן הסתכם ברבעון בכ- 851 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 2.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד המיוחס לבעלי המניות של אפריקה בשנת 2009 הסתכם בכ- 673 מיליון שקל ונובע בעיקר מהפסדים בגין הפחתות בשווי הוגן, הפחתת מלאי קרקעות, מלאי בניינים למכירה, נדל"ן להשקעה ונדל"ן השקעה בהקמה, בסך כולל של כ - 3.4 מיליארד שקל ברוטו.

אפריקה, כידוע, נפגעה באופן קשה ביותר מהמשבר הכלכלי העולמי, שגרע עשרות אחוזים משווי נכסי הנדל"ן שלה בארה"ב, רוסיה ומזרח אירופה.

כל זה לא מנע מהחברה לחלק לבכיריה שכר בעלויות של מיליוני שקלים. המנכ"ל איזי כהן קיבל שכר בעלות של כ-6.37 מיליון שקל (כולל אופציות) בשנה שעברה. נדב גרינשפון, סגן יו"ר הדירקטוריון, קיבל שכר בעלות של 4.72 מיליון שקל (כולל אופציות), בעבור 100 שעות חודשיות. תשלום מבוסס מניות לגרינשפון עמד על 3.332 מיליון שקל, דמי ניהול 1.180 מיליון שקל ותשלומים אחרים עוד 209 אלף שקל. החברה גם העמידה לרשות גרינשפון רכב מסוג וולוו XC90.

צביה לבייב, בתו של לב לבייב, קיבלה תשלום חודשי של כ-87 אלף שקל, לא כולל מענקים.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה בסוף 2009 הסתכם בכ- 1,136 מיליארד שקל לעומת כ- 1.7 מיליארד שקל בסוף 2008. הירידה נובעת בעיקר מההפסד המדווח בתשעת החודשים הראשונים של השנה אשר, קוזז בחלקו מהרווח ברבעון הרביעי.

יתרת הנדל"ן להשקעה (פרויקטים מניבים) הסתכמה בסוף השנה בכ- 5.4 מיליארד שקל, יתרת נדל"ן להשקעה בהקמה (פרויקטים מניבים בהקמה) הסתכמה בסך של כ- 5.3 מיליארד שקל, עלות מלאי הבניינים למכירה (פרויקטים למגורים) הסתכמה בכ-3.4 מיליארד שקל ויתרת מלאי הקרקעות של החברה הסתכמה בסך של כ- 2 מיליארד שקל.

איזי כהן, מנכ"ל החברה אמר: "עם קבלת אישור בית המשפט, לאחר שאסיפת הנושים אישרה ברוב גורף את ההסדר, אנו ניצבים בפני עידן חדש בחברה. השלמת התהליך, שהיה מורכב מאין כמוהו, יאפשר לאפריקה ישראל לצאת לדרך עסקית חדשה תוך התמקדות בליבת עסקיה. בכוונתנו להתמקד כעת בהשבחת החברה ובפיתוח פרויקטים, במטרה לעמוד בשנים הבאות בהתחייבויות החברה בצורה הטובה ביותר כמו גם להציף ערך למשקיעים השונים".

דובר אפריקה-ישראל מסר היום ל"גלובס": "נתוני השכר שפורסמו בגלובס אודות איזי כהן ונדב גרישפון כוללים מרכיב מהותי בגין אופציות שהינו עמוק מחוץ לכסף, וזאת כמפורט בדו"חות החברה אותם פרסמה החברה היום".