לראשונה מאז ינואר: הדולר היציג מתחת ל-3.7 שקלים

הדולר איבד 0.4% ל-3.697 שקלים, והאירו ממשיך להתבוסס בשפל של כ-18 חודשים ■ בנק ישראל רכש כמות זניחה של דולרים, הזרים מוכרים ■ דריכות בשוק העולמי לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב

הדולר ממשיך להיסחר היום (ה') מתחת ל-3.7 שקלים בעיקר בשל המשך מכירות הזרים נוכח העלאת ריבית בנק ישראל בתחילת השבוע, כאשר בנק ישראל התערב היום בשוק באופן זניח.

לראשונה מאז ה-19 בינואר, שערו היציג של הדולר נקבע מתחת ל-3.7 שקלים. הדולר איבד 0.4% ל-3.697 שקלים, כאשר האירו היציג נקבע ללא שינוי מאתמול ב-4.989 שקלים, שפל של כ-16 חודשים.

בנק ישראל, שלא התערב השבוע בשוק, קנה הבוקר דולרים בכמויות זניחות. הרכישות נעשו דרך הברוקרים ולא דרך חדרי העסקאות של הבנקים, מה שמלמד על ההיקף הקטן של ההתערבות. מול בנק ישראל ניצבים הבנקים הזרים שמכרו דולרים מתחילת השבוע, מאז שנודע על העלאת הריבית.

"הזרים מכרו כמויות גדולות של דולרים השבוע, קרוב למיליארד דולר", אמר לנו פעיל בשוק. "גם מודלים (מערכות מסחר אוטומטיות - ע.ב.י) וגם קרנות מאקרו של הזרים קנו שקלים".

בעולם, הדולר נסחר ביציבות עם נטייה להיחלשות קלה לקראת פרסום נתוני התעסוקה החשובים בארה"ב מחר. הדולר מוסיף 0.1% מול האירו ל-1.349 ד' לאירו אך נחלש ב-0.3% מול הליש"ט ל-1.522 ד' לליש"ט.

ממתינים לנתוני התעסוקה

נתוני התעסוקה שיפורסמו מחר בארה"ב יתנו כיוון ברור לדולר. בשוק מצפים ליצירה של 190 אלף מקומות עבודה חדשים בחודש מארס, כאשר ההערכה היא כי מספר חזק יותר עשוי לחזק את הדולר כיוון שהוא יעיד על התאוששות הכלכלה האמריקנית והגברת הציפיות להעלאת הריבית שם. יצוין כי בחודש שעבר נרשמה גריעה של 36 אלף משרות בין היתר בשל סופות השלגים העזות שפקדו את החוף המזרחי בארה"ב, כאשר ההערכה היא שהמספרים בחודש מארס יהיו חזקים במיוחד משום שמעסיקים רבים דחו את העסקות העובדים בשל תנאי מזג האוויר הקשים.

מצד שני, ה"מתאבן" לקראת נתוני התעסוקה היה חלש מהצפוי; מדובר בסקר ה-ADP העוקב אחר מצב התעסוקה במגזר הפרטי, שפורסם אתמול והראה על ירידה של 23 אלף משרות בחודש מארס, בעוד שבשוק ציפו בכלל ליצירת משרות. בעקבות הנתון נסחר הדולר בנטייה להיחלשות, מחשש לנתוני תעסוקה מאכזבים גם מחר.

"אני לא קושר קשר הדוק מדי בין ה-ADP לנתוני התעסוקה", אומר רון אייכל, אסטרטג ההשקעות הראשי בבית ההשקעות מיטב. "190 אלף משרות זה נתון טוב, אך אני מניח שלא נראה יצירה של 190 אלף משרות מדי חודש בתקופה הקרובה, אלא התאוששות שוק העבודה תהיה הדרגתית. אם הנתון מחר יהיה נמוך משמעותית מהתחזיות, תהיה לכך השפעה שלילית על הדולר, אך היא לא תהיה קבועה ואני מצפה להתחזקות הדולר בהמשך".

[לאתר המט"ח]