הממונה על ההגבלים אישרה את מכירת השליטה בבזק לאלוביץ'

הורתה על מכירת כל החזקות יורוקום ב-‏‎ yes‎‏לצד שלישי ■ תנאי נוסף אוסר על יורוקום, כבעלים של יבואנית הטלפונים של נוקיה, על כל העברת מידע וקביעת תנאים מסחריים עם חברות סלולר אחרות

‎שאול אלוביץ' עבר משוכה נוספת בדרך לרכישת חברת התקשורת בזק . רשות ההגבלים העסקיים אישרה אתמול (ד') את עסקת מכירת גרעין השליטה בבזק. ההחלטה נשלחה הבוקר (ה') אל הצדדים - כך נודע ל"גלובס".

כצפוי, הממונה על ההגבלים הטילה מספר תנאים על אלוביץ' לצורך השלמת העסקה. ראשית הורתה הממונה על מכירת כל החזקות יורוקום ב-‏‎ yes‎‏(32%) לצד שלישי. באחרונה סיכם אלוביץ' על רכישת ההחזקות של יתר בעלי המניות של ‏yes‏, פרט לבזק, על מנת להקל את אפשרות מכירת גרעין השליטה בחברת הלוויין. עם השלמת העסקה אלוביץ' יחזיק ב-50.2% ממניות ‏yes‏ ובזק ביתר.

פרק הזמן שניתן לאלוביץ' לצורך השלמת מכירת מניות ‏yes‏ נותר חסוי, על מנת שלא לאפשר לרוכשים פוטנציאלים להפעיל לחץ על אלוביץ' במשא-ומתן לקראת המכירה. הוחלט, כי במידה שאלוביץ' לא יצליח למכור את החזקותיו, ישלים נאמן את המכירה. בכל מקרה הובהר, כי המכירה תבוצע, גם במחיר שאינו משקף את הערך הריאלי של ההחזקות.

התנאי השני שהטילה הממונה על ההגבלים אוסר על יורוקום, כבעלים של יבואנית הטלפונים של נוקיה, על כל העברת מידע וקביעת תנאים מסחריים עם חברות סלולר אחרות.

נזכיר, כי 012 סמייל שבשליטת שאול אלוביץ' רכשה את השליטה (30.6%) בבזק, מקבוצת איפקס-סבן-ארקין בתמורה כוללת של 6.5 מיליארד שקל. אלוביץ' רכש את השליטה בבזק באמצעות 012 סמייל, חברת תקשורת מתחרה, שאת פעילותה מכר בינתיים לאיש העסקים יוסי מימן, תמורת 1.2 מיליארד שקל, בכדי להימנע מבעלות צולבת.