ארה"ב מגבירה את הסדרי הבידוק הביטחוני לנוסעים הנכנסים

מרכיבי הגזע והדת יהוו חלק מן המידע שבו ישתמשו הבודקים על מנת להעמיק את הבדיקה אך הדבר יבוצע "רק כאשר יהיה לנו מודיעין אמין אשר מרמז על כך שמישהו בעל מאפיינים אלו הינו טרוריסט פוטנציאלי"

"כל הטיסות הנכנסות לארה"ב יהיו מעתה יעד לביקורת ביטחונית מוגברת" כך הודיעה היום (ו') הממשל הפדרלי בארה"ב. בכיר בממשל אמר כי מאפייני גזע או דת יוכלו לשמש לזיהוי הנוסעים שידרשו לבדיקה ביטחונית נרחבת יותר, אולם הוא התעקש כי המערכת לא תבחר את האנשים הנדרשים לבדיקה מדוקדקת יותר על פי הפרופיל הגזעי או הדתי שלהם, אלא מרכיבים אלו יהוו חלק מן המידע שבו ישתמשו הבודקים על מנת להעמיק את הבדיקה אך הדבר יבוצע "רק כאשר יהיה לנו מודיעין אמין אשר מרמז על כך שמישהו בעל מאפיינים אלו הינו טרוריסט פוטנציאלי".

בין השאר, צפויים הנכנסים הזרים לארה"ב "להבחין בהגברת אמצעי הביטחון ובסריקה רנדומלית של הנוסעים במהלך הליך הצ'ק אין והעלייה למטוס, ביניהם יוגבר השימוש בגלאים של חומרי נפץ ואמצעי הדמייה מתקדמים" כך נאמר בתצהיר שפרסם היום המשרד לביטחון פנים בארה"ב.

הגברת האמצעים לבדיקות ביטחוניות הינן תוצאה של בחינה עליה הורה הנשיא אובמה לאחר שנוסע ניגרי נחשד בניסיון לפוצץ מטוס של חברת התעופה נורת'ווסטרן בטיסה מאמסטרדם לדטרויט ב-25 בדצמבר 2009. החוקים החדשים לבידוק ביטחוני בשדות התעופה בארה"ב יחליפו את האמצעים בהם נקטו כוחות הביטחון מאז הניסיון הכושל ערב חג המולד.

"האמצעים החדשים יעשו שימוש במודיעין על איומים המבוססים בזמן אמיתי יחד עם הגדלת מספר שכבות האבטחה והבידוקים הרנדומליים, נראים וחשאיים, אשר ימנעו ביתר אפקטיביות את היכולת להוציא אל הפועל ארוע טרור בשדה התעופה ובטיסות" אמרה השרה לביטחון פנים, ג'אנט נפוליטנו והוסיפה "ההתמודדות עם איום הטרור על התעופה העולמית הינו אתגר ואחריות משותפים. אני מורה על שותפינו הרבים ברחבי העולם אשר נקטו בצעדים להגברת אמצעי הבטיחות אצלם לאמץ כמונו את הטכנולוגיה החדשה, להתקדם לשיתוף מודיעיני הדוק יותר ולהגביר את הסטנדרט הביטחוני על מנת לשמור על התנועה האווירים בטוחה".

ידרש זמן קצר עד ליישומם המלא של הצעדים הביטחוניים החדשים, אשר יחלו להיות מיושמים ביום ו' הקרוב.