גוייס ע"י חיזבאללה לעקוב אחר הרמטכ"ל - וייכלא ל-68 חודשים

ראווי סולטאני, הצעיר מטירה שעקב אחר הרמטכ"ל גבי אשכנזי בחדר הכושר בו התאמן ומסר מידע אודותיו לסוכני חיזבאללה, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון ■ "אני מתנצל על הטעות הזו ומביע חרטה", אמר עם קבלת גזר הדין

הצעיר מטירה שעקב אחר הרמטכ"ל גבי אשכנזי בחדר הכושר שבו נהג להתאמן כדי למסור פרטים אודותיו לחיזבאללה הורשע ונשלח ל-68 חודשי מאסר בפועל - כך קבע בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בהתאם להסדר טיעון שהוגש היום (ג').

ראווי סולטאני, ערבי-ישראלי מטירה בן 23, שהה במעצר מאז אוגוסט האחרון בעקבות החקירה שהתנהלה נגדו. על-פי הסדר הטיעון הודה סולטאני בכתב האישום המתוקן, שייחס לו עבירות של מסירת ידיעה לאויב ומגע עם סוכן חוץ.

"אני מודה שטעיתי, אני מתנצל על הטעות הזו ומביע חרטה", אמר סולטאני עם קבלת גזר הדין. "גם לפני המעצר הבעתי חרטה וחשבתי שבכך נגמר הסיפור. מבחינתי זה לא נגמר. למדתי לקח ולא אחזור על זה".

שירות הביטחון הכללי החליט על מעצרו של סולטאני בעקבות ראיות שנאספו במערכת הביטחון, שהעלו חשד כי הארגון הלבנוני תכנן להתנקש בחייו של אשכנזי באמצעות סולטאני כנקמה על חיסולו של עימאד מורנייה לפני כשנתיים בדמשק. הקשר התנהל מול סוכן שהציג את עצמו כסוכן חיזבאללה, שאותו פגש סולטאני במהלך השתתפותו במחנה של תנועת הנוער של בל"ד במרוקו בשנת 2008.

עקב אחרי הרמטכ"ל לחדר הכושר

לאחר גיוסו לחיזבאללה נפגש הצעיר עם סוכן של הארגון בפולין, שם נקבעה הפעילות המשותפת בינו לבין החיזבאללה. הצעיר הביע התעניינות בהצטרפות לארגון, מאחר שהוא מתאמן במכון הכושר בו מתאמן גם הרמטכ"ל אשכנזי בכפר-סבא, וחשב שיהיה ניתן לאסוף עליו חומר מודיעיני.

סולטאני הודה כי קיבל לידיו כתובת "מייל מבצעית" באמצעותה התכתב עם מפעיליו. לאחר שנשאל, מסר את פרטי מיקום חדר הכושר בו התאמן, את דרכי הגישה אליו, אופן כניסת המנויים, מיקום המאבטחים ואופן חימושם. כמו כן התבקש לאסוף מידע אודות סדרי האבטחה של הרמטכ"ל במקום ודרך הגעתו.

בית המשפט התחשב בטיעוני סניגוריו של סולטאני, ובהם אביו, ששימש בעברו כעורך דינו של ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנמלט מהארץ לפני כשנתיים בעקבות חשדות לעבירות ביטחוניות חמורות שביצע. סניגוריו טענו כי יש להקל בעונשו כיוון שאין לו עבר פלילי, וביקשו להפחית מהעונש המקסימלי בגין עבירות אלה שעומד על 10-15 שנה.

לבסוף הוחלט כאמור לגזור על סולטאני מאסר בפועל למשך 5 שנים ו-8 חודשים, ולהטיל עליו שנת מאסר על-תנאי, שאוסרת עליו לעבור עבירות דומות תוך 3 שנים מיום שחרורו.