רשות ההגבלים: עסקת בזק לא תפגע בתחרות בשוק המרכזיות

על כן הרשות תימנע מהתניית תנאים הקשורים לתחרות בשוק זה

רשות ההגבלים העסקיים החליטה לא להטיל תנאים על עסקת רכישת השליטה בבזק על-ידי שאול אלוביץ' בנושא שוק המרכזיות. בעקבות כך אישור העסקה יתמקד בתנאים שיופעלו על חברת yes וחברת יורוקום טלפונים סלולריים יבואנית נוקיה, שנמצאות בבעלותו של אלוביץ'.

רשות ההגבלים שוכנעה ששוק המרכזיות עומד בפני שינוי מסיבי, ולאחר שקיבלה נתונים מיצרני המרכזיות הגדולות בעולם - סיסקו, אוויה, נורטל ועוד - הגיעה למסקנה שאין מקום להתערב בשוק הזה.

שוק המרכזיות מחולק לכמה סגמנטים, ולאלוביץ' יש נוכחות דומיננטית בחלק מהם, בין השאר באמצעות יורוקום (דרך מרכזיות פנסוניק) ובזק בינלאומי (דרך מרכזיות LG, אוויה, סיסקו ונורטל).

גם בזק חזקה בשוק המרכזיות המנוהלות מרחוק - IP CENTREX. למרות כל זאת, ברשות ההגבלים סוברים כי הנוכחות של חברות כמו סיסקו ואוויה, המשווקות על ידי מספר רב של שחקנים בארץ ובהם חברות אינטגרציה ומפעילים למיניהם, מפחיתה מהצורך לפקח עליו וכי מתקיימת בו תחרות ערה, שלא תיפגע כתוצאה מהמיזוג.

הרשות קבעה שאלוביץ' יחויב למכור את חלקו ב-yes (העומד על 50.2%), ובזק תמשיך להחזיק ב-49.2% מהמניות. מניות אלוביץ' ב-yes יעברו לידי נאמן שרשות ההגבלים תמנה, ואנשי יורוקום לא יוכלו לשבת בדירקטוריון עד שהמניות לא יימכרו. ההערכה היא שהעסקה, בהיקף של 6.5 מיליארד ש' תמורת 30.6% ממניות בזק, תושלם בשבועיים הקרובים.