מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה: "אנחנו בהתקפה"

מחריפה התחרות בשוק החלב: תשלובת החלב של תנובה גיבשה תוכנית אסטרטגית חדשה על מנת להחזיר לעצמה את נתחי השוק שאיבדה ■ מעמיקה את המבצעים ברשתות השיווק

תשלובת החלב של קבוצת תנובה גיבשה תוכנית אסטרטגית חדשה להתמודדות בשוק החלב - כך נודע ל"גלובס". כבר היום (ד') יוצאת התשלובת בשורה של מבצעי מכירה אגרסיביים לצרכן, במטרה להחזיר לעצמה את נתחי השוק שהיא איבדה מתחילת השנה.

התוכנית האסטרטגית כוללת מבצעים אגרסיביים ברשתות השיווק שיתחלפו כל שבועיים, תוספת של 10% חינם בכמות בבשורה ארוכה של מוצרים כדי לתת ערך מוסף, וכן פעילות שיווקית מגוונת נוספת. הכוונה היא להמשיך במבצעים עד לסוף שנת 2010.

לפי סטורנקסט, נתח השוק הכולל של תנובה ירד מ-59.4% בינואר-פברואר 2009 ל-58.2% בתקופה המקבילה ב-2010. הירידה בנתח השוק של החברה באה לאחר 3 שנים רצופות שבהן תנובה הגדילה את נתחי השוק שלה. ל"גלובס" נודע כי גם בחודש מארס השנה, תנובה לא עמדה ביעדי המכירות שלה.

נראה כי תנובה מבקשת באמצעות המבצעים האגריסיביים להשיב למהלכי המתחרות, טרה ויטבתה של שטראוס.

"המהלכים של יטבתה מלחיצים את תנובה. כשכל התעשייה הולכת לחלב בקרטון - יטבתה באה מלמטה, יצאה עם חלב בשקית והפתיעה את תנובה. מהלכי טרה עם מולר לא נגעו בתנובה הקלאסית. מה חשבו בתנובה, שטרה לא תחזור?", אומר ל"גלובס" קמעונאי בכיר.

לדבריו, "קודם היה סטאטוס-קוו בין החברות, שלא פוגעים בכולם. עכשיו החברות עושות מהלכים שפוגעים בכל אחת מהן".

בשורת המבצעים של תנובה ניתן למצוא מבצעים המכוונים למהלכי החלב של יטבתה וגם למבצעים האגרסיביים שטרה עשתה בחלב. בתתי-הרשתות מגה ומגה בעיר של רבוע כחול נמכרות שתי יחידות של חלב מועשר ב-12 שקל, מאגדת שוקו בשקית נמכרת ב-10 שקלים בלבד, מחיר המשקף הנחה של יותר מ-30% על המוצר, ויופלה שטוז"ים נמכר במבצע - השני ב-1 שקל, גבינה לבנה 250 גרם במבצע של מוצר שלישי בחינם.

ברשת רמי לוי שיווק השקמה נמכר החלב המועשר ב-5.6 שקלים בלבד, מחיר המשקף הנחה של 34%. החלב המלא נמכר ב-5 שקלים, 4 יחידות קוטג' תנובה ב-20 שקל ועוד. "תנובה מעולם לא עשתה מבצע על קוטג' ועכשיו יש מבצע כזה", אומר לוי.

בהתייחס לכך אומר היום (ד') ל"גלובס" מנכ"ל תשלובת החלב בתנובה, אייל מאליס, "אנחנו בהתקפה. נייצר תוכנית אינטנסיבית להשגת היעדים שלנו שתימשך לאורך זמן. אני בטוח שהצרכן ייהנה מכך".

* טרה הגזימה לדעתכם?

"אני לא יודע אם טרה הגזימה. היא עשתה מהלכים והגיעה לנתח שוק של 9%. תנובה עושה את מה שהיא צריכה לעשות".

* הופתעת שלא עמדתם ביעדים?

"אי-אפשר לדבר על 'מופתעות'. אנו חיים במציאות עסקית".

* אתם מוכרים חלק מהמוצרים במחירי הפסד.

"אני לא בודק רווחיות במבצע ספציפי".

* אתם שוחקים רווחיות.

"התוצאות העסקיות של תנובה מדברות על שיפור מתמיד בתוצאות. שחיקת רווחיות יכולה להיות לזמן כזה או אחר".

* גם במארס לא עמדתם ביעדים.

"אנחנו לא מסתכלים ברמה חודשית אלא ברמה שנתית".

44
 44