עורך "הארץ": בלאו בלונדון ונשאר שם; אגן עליו מחקירת שב"כ

דב אלפון לערוץ 2: "השב"כ רצה את המסמכים שבידי אורי בלאו ולא יכל להשיגם - ורק בגלל זה התפוצץ הבלון הגדול הזה" ■ "יש מקום להניח שהשב"כ יכול להפעיל אמצעים ברוטליים, ואני כעורך של בלאו רוצה להגן עליו"

פרשת ענת קם שהותרה היום (ה') לפרסום עוררה הרבה הדים בתקשורת - חלקם תומכים במעשה שלה וקוראים לחופש הביטוי, וחלקם לא יכולים להתעלם להפגיעה האפשרית בביטחון המדינה.

היום גם נודע כי אורי בלאו, עיתונאי "הארץ" שקיבל את המסמכים המסווגים מקם, שוהה כעת בלונדון והחליט בעצת "הארץ" לא לשוב לישראל מחשש שייעצר. העיתון גם מממן את שהותו בחו"ל בחודשים האחרונים.

עורך עיתון "הארץ", דב אלפון, התראיין הערב בערוץ 2 וטען כי "כל המהומה היא רק כדי למלא אג'נדה כלשהי". לטענת אלפון, "השב"כ פשוט רצה את המסמכים שנמצאים בידיים של בלאו ולא היה יכול להשיג אותם - ורק בגלל זה התפוצץ כל הבלון הגדול הזה".

לגבי בלאו, אלפון אומר כי "אני, כעורך של אורי בלאו, תפקידי הוא להגן עליו מכל ההתקפות ומכל איומים לכאורה עליו. יש מקום להניח כי שירות השב"כ יכול להפעיל אמצעים ברוטליים יוצאים מן הכלל בחקירות שלו, ואני רוצה להגן עליו מכך".

עם זאת, אלפון אומר כי הדלת עדיין לא נסגרה סופית, וכי המשא-ומתן עם השב"כ נמשך. "כרגע בלאי בלונדון והוא נשאר בלונדון", אמר אלפון.

כפי שהותר היום לפרסום, ענת קם, עיתונאית "וואלה", מואשמת בריגול חמור, מסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה וכן איסוף והחזקת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה. קם עבדה בשנים האחרונות ככתבת האתר "וואלה". היא שירתה כחיילת בצה"ל בין השנים 2005-2007, בלשכתו של אלוף פיקוד המרכז דאז, יאיר נווה. על-פי כתב האישום היא הוציאה מרשות הצבא במהלך שירותה הצבאי, ממניעים אידיאולוגיים, מעל 2,000 מסמכים - והציעה אותם לעיתונאי יוסי יהושוע מ"ידיעות אחרונות", אך מסירתם לא יצאה לפועל, ובסופו של דבר הם נמסרו לאורי בלאו מ"הארץ".