חמאס עט על פרשת קם: "לעצור ולשפוט את מנהיגי הכיבוש"

כך כתב דובר חמאס בהודעה ששיגר לתקשורת הזרה ■ בינתיים ברצועת עזה: ארגוני זכויות אדם קוראים לחמאס לא להוציא להורג חשודים בשיתוף-פעולה עם ישראל ■ חמאס מסתבך עקב החרמת כספים מבנק

תגובה ראשונה של ארגון הטרור חמאס לפרשת קם: חמאס טוען כי המסמכים הסודיים, אותם גנבה ענת קם מפיקוד מרכז ואשר היוו בסיס לכתבתו של עיתונאי "הארץ" אורי בלאו, מהווים עדות ל"פשעים" שביצעה ישראל ברצועת עזה.

בלאו טען בכתבתו בעיתון "הארץ" כי מבוקשים פלסטינים חוסלו גם כשהיה ניתן לעצור אותם. טענות אלה אומצו בחום על-ידי חמאס.

דובר חמאס סמי אבו-זכרי שיגר היום (ו') הצהרה לכלי התקשורת הזרים, בה נמסר כי יש "לעצור את מנהיגי הכיבוש ולשפוט אותם בבתי המשפט הבינלאומיים בגין פשעים כנגד האנושות. התעלמות מהמסמכים האלה ומהפשעים שביצעה ישראל ברצועת עזה תעודד את שלטונות הכיבוש להמשיך לבצע פשעים כנגד האנושות".

בתוך כך, ארגוני זכויות אדם פנו היום לחמאס בקריאה שלא יוציא להורג פלסטינים החשודים בשיתוף-פעולה עם ישראל. חמאס מתכנן להוציא להורג 11 פלסטינים בעזה, 6 מהם הורשעו ברצח ו-5 נוספים בשיתוף-פעולה עם ישראל. ארגון אמנסטי וארגוני זכויות אדם אחרים קוראים לחמאס לחדול מההוצאות להורג.

הסתבכות נוספת של חמאס קשורה לתחום הבנקאי. בחודש שעבר החרים חמאס כ-400 אלף דולר מבנק בעזה, והיום טוענים אנליסטים בחו"ל כי בנקים זרים עלולים לחסל כליל את פעילותם בעזה נוכח דאגה למוניטין שלהם. חמאס החרים את הכספים בסניף של בנק זר הפועל בעזה, בשל סירובם של הבנקאים להעביר כספים מסוימים בהתאם להוראות החוקים לאיסור הלבנת הון.

12 סניפי בנק הפועלים בעזה מחזיקים בפקידונות בהיקף של 900 מיליון דולר. מלבד בנקים ערבים הפעילים בשטחי הרשות הפלסטינית ניתן למצוא גם בנקים מערביים, בהם HSBC הבריטי המפעיל סניף בגדה המערבית.