עוד לפני שפסטיבל מיפ נפתח: שורת עסקאות מול גופים ישראליים

פסטיבל הטלוויזיה מיפ 2010 יוצא לדרך: הפורמט "The Frame" של ארמוזה פורמטס נמכר ל-6 מדינות, בהן צרפת, איטליה ושוודיה ■ עניין רב נרשם סביב "מגדולים" ו"חצויה" של דורי מדיה

פתיחה מצוינת לנציגים הישראלים בשוק הטלוויזיה הבינלאומי miptv שנפתח היום (א') בצרפת. ל"גלובס" נודע כי עוד בטרם נפתח השוק באופן רשמי נחתמו מספר עסקאות משמעותיות עבור כמה מהגופים הישראלים ששלחו נציגויות למקום.

בין היתר נודע כי חברת "ארמוזה פורמטס" מכרה את הפורמט "The Frame" של חברת "יולי אוגוסט" ל-6 מדינות, ובהן לגופי שידור בצרפת, איטליה ובשוודיה.

עניין רב נרשם גם סביב "מגודלים" ו"חצויה" של חברת דורי מדיה. החברה ממשיכה למכור את העונה השנייה של הדרמה היומית לצעירים, ובין היתר נערכו פגישות עם נציגים מרשתות בארצות-הברית ובאמריקה הלטינית. פרק ראשון של העונה השנייה, שישודר ב-HOT, הובא לתערוכה והוצג ללקוחות. חברת דורי מדיה פרסה את אחד הדוכנים הגדולים בפסטיבל.

אלפי אנשי טלוויזיה מרחבי העולם לוקחים חלק בכינוס החצי-שנתי שנערך על חופה של העיר קאן בצרפת, בהם גם עשרות רבות של יוצרים ומפיקים מישראל, שמגיעים למכור ולקנות פורמטים ותוכניות טלוויזיה. בין היתר הגיעו נציגים מגופי השידור הישראלים HOT, yes, קשת, רשת והטלוויזיה החינוכית.

אירועי mip יתחילו למעשה רק מחר (ב'), ואילו היום נערכו לראשונה אירועי mip formats, במסגרתם מתנהלים דיונים המנתחים את שוק הפורמטים. למהלך היום נותנת חסות חברת "ארמוזה פורמטס", בראשותו של אבי ארמוזה, והנושא הישראלי עלה לדיון במהלכם לא אחת.

ג'ולי בריסטוו, מנהל הבידור והריאליטי של רשת CBC הקנדית, סיפרה כי רכשה ותפיק לשידור את השעשועון הישראלי "אפגרייד", שעדיין לא שודר בישראל. את השעשועון פיתחו סער ברודסקי, גילי גולן ורודריגו גונזלס, והוא נמכר לעשרות מדינות.

גם נציג הרשת ההולנדית השלישית הציבורית, רוק ליפס, סיפר כי הרשת תחל להפיק את "הבועה", תוכנית ישראלית בפיתוחו של אברי גלעד ששודרה בעבר בערוץ 10. התוכנית משודרת בימים אלה גם ב-BBC.

"The Frame" של "יולי אוגוסט" טרם שודרה בישראל ויוצאה באופן מיידי כמעט לשוק העולמי. היא מבוססת על פורמט חוצה פלטפורמות. על-פי הפורמט, 8 זוגות נמצאים בבתיהם בכל רחבי הארץ. בביתם מותקנת מצלמה, ובמשך התוכנית אסור להם לצאת מהפריים של המצלמה. התוכנית משודרת 24 שעות ביממה באינטרנט, כשכל זוג מקבל ערוץ שידור משלו. המטרה היא לעניין את הגולשים. בכל שבוע מופעל מונה של מספר הלחיצות של הגולשים שביקשו להגדיל את הפריים ואת מספר השניות שצפו בהם בפול-פריים. הזוג עם הדירוג הכי נמוך בכל שבוע - יוצא מהמשחק.