נמצאו הזוכים ב-74 מיליון שקל בלוטו: "כסף זה לא הדבר הכי חשוב"

3.5 חודשים אחרי שזכו בפרס הגדול בהיסטוריה של הפיס, הגיעו הבוקר הזוכים לבית מפעל הפיס כדי לקבל את הצ'ק הענק ■ הזוכים - זוג ממרכז הארץ בשנות ה-30, הורים לשני ילדים: "הבטחנו לעצמנו שכלום לא משתנה"

אחרי 3.5 חודשים נמצא השבוע הזוכה בפרס הגדול ביותר בתולדות הפיס הישראלי: זוג ממרכז הארץ בשנות ה-30 לחייהם, הורים לשני ילדים.

השניים קיבלו היום (ג') ממנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק, צ'ק ענק בגובה 74 מיליון שקל. השניים, מסתבר, נוהגים במשך שנים למלא טופסי לוטו באמצעות המכונה האוטומטית ("לוטומט"), ואילו את הטפסים הם בודקים רק כעבור מספר שבועות או חודשים.

הזוכים בלוטו / צילום: שמואל רחמני
 הזוכים בלוטו / צילום: שמואל רחמני

18 טפסים

כך היה גם הפעם, למרות שההגרלה נערכה בסוף דצמבר האחרון, ניגשו ניגשו בני-הזוג רק השבוע לאחד מדוכני הפיס, כשהם מצוידים ב-20 טפסי הגרלה. אחרי 18 טפסים שנבדקו באותו דוכן, הסתבר כי הם זכו במאות שקלים.

זה היה מאוד נחמד, אבל הבשורה האמיתית הגיעה בטופס ה-19: "זו זכייה מאוד גדולה, ואתם צריכים להגיע למפעל הפיס כדי לקבל את התשלום", אמר להם בעל הדוכן.

השניים הגיעו קודם לביתם ושוטטו מעט באינטרנט. שם הם קראו על פרס ענק ללא זוכה, וכשהצליבו בין המספרים - הבינו כי הם המאושרים.

השניים, מסתבר, לא מיהרו לרוץ אל בית מפעל הפיס, אלא החביאו את הטופס ויצאו לארוחה משפחתית. "את כל סוף השבוע העברנו בשיחות על מהות הזכייה, ההשפעה שלה על החיים ועל הזוגיות שלנו, והבטחנו לעצמנו שכלום לא משתנה", הם סיפרו היום במסיבת העיתונאים שנערכה לכבודם.

"אנחנו ממשיכים כמעט כרגיל. כסף זה חשוב ונותן שקט לעתיד של הילדים שלנו ושל הילדים שלהם, אבל זה לא הכי חשוב", הם אמרו. טוב, קל להגיד אחרי שזוכים.

כשנשאלו מה יעשו עם הכסף, ענה בן-הזוג: "כרגע הייתי רוצה לממש חלום ישן - ללמוד אסטרונומיה בלי לחץ. אחד הדברים שמאוד עניינו אותי מאז ומתמיד היה ללמוד לימודי אסטרונומיה. זהו תחום שתמיד ריתק אותי, ואני מאמין שבזכות הזכייה יהיו לי גם הזמן ללמוד". זמן - וכסף.