חמי פרס בוועידה הערבית: "קרן אלבוואדר תשקיע באדם"

"כלכלת ישראל תהיה חזקה יותר ממה שהיא היום אם כל המגזרים ישלבו ידיים; התוצר הלאומי לנפש בישראל חצה את רף 30 אלף דולר אך הוא צריך להגיע ל-50 אלף דולר"

חמי פרס, מנהל ושותף בקרן ההון סיכון פיטנגו, השתתף היום (ג') בכנס "הוועידה הערבית לעסקים", שמתנהל בשפות ערבית, עברית ואנגלית בעיר נצרת. "אני מתרגש מאוד להיות היום כאן. יצא לי לדבר בהרבה בכנסים ברחבי העולם. הכנס הזה מרגש אותי יותר מכל הכנסים שהייתי בהם עד היום. אני מתנצל, באתי בלי עניבה ואני לא מדבר ערבית".

"אני עוסק בתחום ההשקעות מזה כ-17 שנה עם סכום התחלתי שהיה מחצית מאל-בוואדר היום. אנו נמצאים בפתחו של עשור שאינו דומה למה שהיה. אם נדע לפעול נכון נוכל לשנות את כלכלת ישראל. לא יכול להיות שבמדינת ישראל בשנת 2010 20% מהאוכלוסייה מהווים רק 8% מהכלכלה. צריכים לשנות את המצב הזה. התוצר הלאומי לנפש בישראל חצה את רף 30 אלף דולר אך הוא צריך להגיע ל-50 אלף דולר".

"כלכלת ישראל תהיה חזקה יותר ממה שהיא היום אם כל המגזרים ישלבו ידיים. התחלתי לגייס הון לקרן אלבוואדר, קרן להשקעות בסקטור הפרטי הערבי בישראל מהשוק הפרטי, אחר כך בעידודו של איימן סייף הצלחנו לגייס גם כסף מהממשלה".

עוד אמר פרס כי "ההיענות מצד המשקיעים הייתה מדהימה, הם ראו את הפוטנציאל הטמון והיה להם הרצון לשבור חומות ולאחד כוחות".

הקרן, בהיקף 177 מיליון שקל. הוקמה בפברואר 2010 במסגרת מכרז ממשלתי. משקיעים פרטיים ומוסדיים השקיעו 97 מיליון שקל, לצד השתתפות בהיקף ממשלתי בהיקף 80 מיליון שקל. הקרן תבצע השקעות הון סיכון בשילוב עם השקעות פרייבט אקוויטי.

בסיום אמר פרס כי "אחד הנואמים לפניי דיבר על נדל"ן. אל בוואדר לא תשקיע באדמה - אני מציע להוריד את ה-ה' מאדמה ולהישאר עם האדם. אלבוואדר תשקיע באדם ולא באדמה. אנו מקווים להשקיע באנשים טובים ומצויינים".