התקדמות במו"מ למכירת מדינגו לרוש: אלרון חתמה על הסכם לביצועה

היקף העסקה הצפוי: 160 מיליון דולר ■ אם העסקה תושלם, אלרון תרשום רווח של 58-81 מיליון דולר

המו"מ למכירת מדינגו מתקדם. אלרון, מבעלות השליטה במפתחת משאבות האינסולין החד-פעמיות, דיווחה היום כי נחתם הסכם מחייב למכירת מדינגו לחברת התרופות השוויצרית Roche.

באוקטובר 2009 הודיעה אלרון לראשונה על המגעים למכירת מדינגו. מאוחר יותר היא דיווחה בדו"ח השנתי המורחב שלה כי הסיכוי למכירת מדינגו "אינו גבוה". אבל, לפני כשבועיים היא הודיעה על התקדמות במגעים.

בהמשך לדיווחיה הקודמים של אלרון בנושא, היום היא הודיעה כי מדינגו תימכר לרוש תמורת 160 מיליון דולר. תנאי העסקה כוללים את האפשרות לקבלת עד 40 מיליון דולר נוספים, בכפוף לעמידה באבני דרך תפעוליות.

בנוסף, מתוך ה-160 מיליון דולר, 29 מיליון דולר יופקדו בנאמנות לתקופה של שנתיים. אלרון מסייגת בהודעתה וכותבת כי אין ודאות באשר לעצם ועיתוי השלמת העסקה.

RDC תקבל יותר

מדינגו מיוקנעם, אותה מנהל דוד וידן, הוקמה ב-2005 בידי עופר יודפת. החברה הוקמה בתוך RDC, חברת מסחור הטכנולוגיות של רפא"ל, בה שותפות אלרון ורפא"ל.

בסך-הכול, מחזיקה אלרון באופן ישיר ועקיף בכ-50% ממדינגו, ורפא"ל מחזיקה דרך RDC ב-42% מהחברה. אלרון נסחרת בתל אביב לפי שווי של 887 מיליון שקל.

אם העסקה תושלם, אלרון תקבל 14-19 מיליון דולר, ו-RDC תקבל 92-141 מיליון דולר. הרווח הנקי של אלרון מהמכירה, שכולל גם את חלקה של RDC, מוערך ב-58-81 מיליון דולר.