מדד גוגל

בתוך כמה שעות ייחשף העולם למדד שיצביע לאן נושבת הרוח בכלכלת ארה"ב

הלילה (ה') יקבל שוק ההון האמריקאי - וכך גם העולם כולו - מדד שיראה לו לאילו רוחות מנשבת כלכלת המעצמה הגדולה בעולם.

זה לא יקרה בנאום לאומה של הנשיא אובמה, וגם לא במסיבת עיתונאים היסטורית של יו"ר הפד בן ברננקי; זה יתרחש בתחום יבש, אפרורי, אבל משמעותי לא פחות: גוגל , מפעילת מנוע החיפוש המוביל בעולם, תפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה ותיתן תחזיות לרבעונים שאחרי.

זה שנים מספר שגוגל, בדומה לאפל , מהווה ברומטר למצב הכלכלי בארצות הברית. אם אפל, יצרנית האייפון והאייפד, מהווה מדד למצב המגזר הפרטי (הכנסות החברה הן ראי ליכולת הצריכה של הצרכן הסופי), גוגל מהווה מדד למצבו של המגזר הארגוני.

זאת משום שהכנסות גוגל מגיעות מפרסום מקוון; אם המגזר הארגוני מרגיש מספיק בטוח, הוא ישקיע יותר בפרסום מקוון, ולהפך.

עם זאת, אולי לא צריך לחכות עד תום יום המסחר הנוכחי כדי להבין לאן נושבת הרוח. שוק ההון תמיד מגלם בטרם עת את תוצאות החברות הציבוריות, ובמקרה של גוגל התנהגות מנייתה אינה מבשרת טובות.

מניית החברה איבדה מתחילת השנה 8%, ונכון לכתיבת שורות אלה היא אינה מתנהגת כמו מניה של חברה שעומדת לפרסם תוצאות שידהימו את ציבור המשקיעים. מצד שני, קרה לא פעם שגוגל הפתיעה לטובה, ובמקום תוצאות סולידיות הכתה את תחזיות האנליסטים.

הרבה תלוי בתוצאות האלה, למשל תשובה חלקית לשאלה הגדולה של השנה החולפת: האם התנהגות שוקי ההון בזמן האחרון מבוססת על התאוששות כלכלית או נובעת מניצול רמות מחירים נמוכות. כמו תמיד במהלך השנים האחרונות, כשרוצים לדעת משהו, צריך לחפש אותו בגוגל.