הבורסה בת"א ירדה בניגוד לאירופה; מודיעין זינקה 10.5%

המחזור הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל ■ אלביט מערכות זכתה בחוזה בהיקף 70 מיליון דולר ■ התחלת ניסוי באחת מחברות כת"ב ■ זיו סגל: איזור התמיכה למעו"ף ב-1,210-1,220 נק' ■ מדד המחירים לצרכן למארס צפוי להיוותר ללא שינוי

המסחר בבורסת ת"א התנהל היום (ה') בירידות שערים, שהחריפו ככל שהיום הלך והתקדם. זאת, למרות מגמה מעורבת בבורסות אירופה, כאשר החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותתו במשך כל היום על פתיחת מסחר שלילית בשיעור מתון של כ-0.1% לערך. אסיה ננעלה הבוקר בעליות שערים.

את השבוע כולו סגר מדד המעו"ף בעלייה של 0.2% ומדד ת"א 75 רשם מנגד ירידה של 2.2%.

כעת ממתינים בשוק לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש מארס (ב-18:30). הציפיות בשוק הן כי המדד יוותר בחודש החולף ללא שינוי ויעמוד שוב על כ-104.2 נקודות. אם תחזיות אלה נכונות, פירוש הדבר שהאינפלציה במשק ברבעון הראשון של שנת 2010 תסתכם ב-1%-. אינפלציה שלילית מצביעה על ירידת מחירים במשק, ואכן מדד מארס יושפע בעיקר מהוזלת תעריף החשמל ומהוזלה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה, לאור מכירות סוף העונה של קולקציות החורף. סעיף הדיור, המשמעותי ביותר מבין הסעיפים (21% מהמדד הכללי), צפוי אף הוא להישאר ללא שינוי ובכך להשפיע על יציבותו של המדד כולו.

גורם בכיר מאוד בשוק, המקורב לזרים, אמר היום ל"גלובס" כי "9 מתוך 10 עסקאות שביצעו הזרים בחודשיים-שלושה האחרונים הן עסקאות מכירה. אנחנו מדברים כאן על כמויות אדירות של מכירות מניות. בואו נודה בזה, ברמת המכפילים הנוכחית השוק הוא לא בגדר 'קנייה חזקה'. אין מה להשתגע והזרים מבינים את זה".

כלכלני UBS העלו היום בצורה משמעותית את תחזיות הצמיחה של כלכלת ישראל לשנת 2010 לרמה של 3.5%, לעומת תחזיות קודמת לצמיחה של 3%. התחזית החדשה הינה גבוהה במקצת מקונצנזוס הכלכלנים וזה של משרד האוצר, שעומד על 3.3%. בבנק ישראל, עם זאת, עומדת התחזית על כ-3.5%. לשנת 2011 מעלה UBS את התחזיות לרמה של 3.8% לעומת הממוצע שעומד על 3.9%. העלאת התחזית של UBS, כאמור, לא הזיזה לשוק.

זיו סגל: איזור התמיכה למעו"ף ב-1,210-1,220 נק'

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש מארס 2010 רשם ירידה חדה של 7.4 נקודות אחוז לרמה של 55.7% מרמה של 63.3% בחודש הקודם. זהו החודש העשירי ברציפות בו המדד נמצא מעל רמת ה-50%, המבחינה בין התרחבות להתכווצות הפעילות במגזר היצרני. מדד מנהלי הרכש ירד בשיעור חד לאחר שלושה חודשים של יציבות יחסית והוא נמצא כ-13% מתחת לשיא שנרשם בנובמבר 2009.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי להתנגדות למדד המעו"ף ברמת ה-1,240 נקודות קיימת בטווח הקצר נוכחות ועד לנעילה אתמול בת"א - ההתנגדות הזו עבדה. אבל, מעריך סגל, התפתחות המסחר והחזרה אל מעל רמת ה-1,215 נקודות ומעל הממוצע הנע ל-21 יום מלמדים כי הטווח הקצר הזה יכול להסתיים.

סגל מעריך כי מהלך מהימן של מדד המעו"ף אל מעל רמת ה-1,240 נקודות ילמד על סיכוי להתחלת גל עולה משמעותי חדש - אפשר יהיה לדבר על רמת ה-1,300 נקודות כעל יעד ראשוני סביר לעליה. סגל נוקב באיזור ה-1,210-1,220 נקודות כאיזור תמיכה ומציין כי מהלך מתחת לאיזור הזה יחשב דובי.

חוזה בהיקף של כ-70 מיליון דולר לאלביט מערכות

אלביט מערכות דיווחה הבוקר כי חברת U-TacS, המשותפת לאלביט ולתאלס אנגליה, קבלה הזמנה בהיקף כספי של כ-70 מיליון דולר עבור תחזוקה ותמיכה לוגיסטית של תוכנית ווצ'קיפר (WATCHKEEPER) לתקופה של שלוש שנים. פרוייקט ווצ'קיפר, אחד מהפרויקטים הגדולים בעולם בתחום המטוסים ללא טייס, מיועד לספק לצבא בריטניה יכולות מודיעין חזותי.

מניית כיל הגיבה היום לירידות החדות במניות הדשנים בוול סטריט, לאחר שאנליסטים של גולדמן זאקס חתכו את דירוגי ההמלצות למניות פוטאש ומוזאיק. האנליסטים של גולדמן מציינים בסקירה שפרסמו היום (ד') כי "מחירי הדשנים נחלשו, בחודשי הקיץ תיווצר כנראה הזדמנות כניסה חדשה למניות לקראת חוזים חדשים שיחתמו מול מגדלים בדרום אמריקה".

כלל ביוטכנולוגיה הודיעה הבוקר כי חברת טרומבוטק, המוחזקת על ידה בשיעור של כ-41%, הודיעה לה כי החל הטיפול הראשון בבני אדם במסגרת ניסוי קליני Phase I בתרופה המיודת לטיפול בשבץ מוחי, אוטם שריר הלב, תסחיפי ריאה באוטמים ורידיים. הניסוי נערך בכ-40 מתנדבים בריאים, כאשר מטרתו העיקרית היא בדיקת בטיחות המוצר. הניסוי צפוי להסתיים עד סוף שנת 2010.

די פארם הודיעה היום על קבלת אישור מה-FDA לפרוטוקול הניסוי הקליני של שלב 3 בתרופת ה-DP-b99 לטיפול בחולים שלקו בשבץ מוחי איסכמי. במכתב ההסכמה שהתקבל מה-FDA צוין, כי התכנון והאנליזה המוצעת של הניסוי עונים בצורה הולמת על הדרישות המתחייבות לצורך הגשת בקשה לשיווק התרופה.

ב"גלובס" נחשף אמש כי ‎‎אילן בן דב צפוי לרכוש מניות סאני בהיקף של עשרות מיליוני שקלים נוספים בימים הקרובים לאחר שרכש בימים האחרונים מניות סאני בהיקף של כ-7 מיליון שקל. בן דב מאמין בסאני ורוצה לשמור על החזקותיו בחברה כיוון שהוא אמור להעביר לחברת טאו שבשליטתו מניות בהיקף של כ-50 מיליון שקל, וכעת כבר יש לו החזקה אפקטיבית של 76.6%‏ במניות החברה. סאני עצמה נסחרת לפי שווי שוק של 1.6 מיליארד שקל. ה-‏NAV‏ (שווי נכסי נקי) של סאני הוא כעת בשווי של כ-1.8 (לפי האחזקה בסקיילקס ופרטנר).

עוד בגזרת בן דב: פרטנר , שביקשה לגייס כמיליארד שקל, זכתה אתמול לביקושים בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל מהמוסדיים. בשלב המוסדי של ההנפקה הציבורית של אג"ח פרטנר נרשמו ביקושי יתר של פי 7 . נזכיר כי בשבוע הבא תחלק פרטנר דיבידנד בהיקף של 1.4 מיליארד שקל לבעלי המניות שלה. ביום ראשון יתקיים שלב ההנפקה לציבור. חברת הדירוג S&P מעלות העניקה דירוג של AA מינוס עם אופק יציב לחברה.

בהנפקה של גזית אתמול נרשמו ביקושים של כ-280 מיליון שקל בשלב המוסדי. הריבית על סדרת האג"ח במח"מ של 6 וחצי שנים נקבעה על כ-5%. גזית תכננה לגייס 150 מיליון שקל אולם הגיוס זכה לביקושי יתר שעמדו על 280 מיליון שקל. כתוצאה מהביקושים צפויה החברה לגייס 150-120 מיליון שקל בשלב המוסדי כך שהגיוס כולו צפוי לגדול.

בקרב המניות הקטנות היו כמה שסיימו את היום בעליות חדות. ביניהן נציין את אורכית , גבעות , מג'יק, פריורטק , קמטק שדיווחה על חוזה חדש בהיק של כ-1.5 מיליון דולר, ובבילון. מודיעין יהש זינקה 10.5% במחזור גבוה לאחר שדיווחה על הנפקה שתצא לפועל בעוד כשבוע.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]