אירופה טיפסה לשיא של 19 חודשים; התמ"ג בסין זינק ב-11.9%

הפוטסי עלה ב-0.5% ■ מדד המחירים לצרכן בסין עלה במארס ב-2.4% וממשיך להדאיג מפני התחממות אינפלציונית ■ מניות הבנקים ויצרניות התרופות בלטו היום בעליות באירופה

הבורסות באירופה נסגרו בעליות שהובילו אותם קרוב לשיא של 19 החודשים האחרונים. את העליות הוביל מגזר הבנקים, כאשר פרסומי הדו"חות החיוביים בארה"ב נתנו לשווקים רוח גבית. גם מגזר יצרניות התרופות הגיב בעליות לדו"חותיה של חברת רוש שעקפו את ההערכות המוקדמות.

"לעונת הדו"חות היתה פתיחה טובה וזה מה שתומך בשוק האקוויטי" אמר טמו גריטפלד, אסטרטג האקוויטי ביוניקרדיט שבמינכן, והוסיף "הבנקים עדיין מפגינים עוצמה על רקע דוחותיה החזקים של JP מורגן".

נציין כי ענף התעופה סבל מירידות על רקע הפסקת הטיסות ליעדים רבים במערב וצפון אירופה על רקע עננת האפר שכיסתה את השמים והפריעה לתנועת המטוסים, עננה שמקורה בהתפרצות הגעשית באיסלנד.

מניות הבריאות והתרופות מרכזות עניין לאחר ש-Roche השוויצרית דיווחה כי מכירותיה ברבעון הראשון של 2010 עלו ב-6% לסך של 11.6 מיליארד דולר. בנוסף לרוש, נציין את Novartis .

הבורסות באסיה ננעלו היום בעליות שערים כאשר בסין דווח היום כי התמ"ג ברבעון הראשון של השנה צמח ב-11.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, זאת לעומת ציפיות השוק לצמיחה של 11.5% בקריאת התמ"ג.

כלכלתה של סין, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, צמחה מעל הציפיות ברבעון הראשון של השנה. נזכיר כי ברבעון האחרון של 2010 עמדה הצמיחה בסין על 10.7%.

בגזרת האינפלציה, מדד המחירים לצרכן בחודש מארס עלה ב-2.4% לעומת מארס 2009 ומסמן למעשה המשך התחממות של הענקית הסינית. עם זאת, קריאת המדד בחודש החולף נחלשה קמעה לעומת מדד חודש פברואר, שטיפס ב-2.7%.

מרטין לאקוס מ-Macquarie ציין היום כי "העליות האחרונות מגובות בנתוני כלכלה חיוביים. בהסתכלות לתחזיות הרווח ל-2011, השוק נראה זול. המשך זרימת נתונים חיוביים מארה"ב והמשך מוצלח לעונת הדו"חות הנוכחית יעזרו לסנטימנט החיובי".