ספרד תזכה. בטוח...

מי הפייבוריטית של בתי ההימורים לזכות במונדיאל? מה לא בסדר עם משטחי הדשא בדרום אפריקה? ולמה לוויסנטה דל בוסקה אין ביטחון בנבחרת שלו?

זהו. המומחים התיישבו וכבר קבעו את יחסי ההימורים לזוכה במונדיאל. הרשימה הולכת ככה: ברזיל, שהחלה את השנה כמועמדת מספר אחת, נדחקה למקום השני על-ידי ספרד, שההימורים עליה הולכים וגדלים. אנגליה וארגנטינה במקומות השלישי והרביעי, הימורים מסוכנים, ואחריהן החשודות הקבועות: איטליה, גרמניה, הולנד וצרפת. הנבחרת האפריקנית הראשונה ברשימה, חוף השנהב, רק במקום העשירי.

על כל דולר שתשקיעו על נבחרת ספרד כזוכה, תקבלו פי 4.5 עבור השקעתכם (ברזיל ואנגליה - פי 6). ניו זילנד וצפון קוריאה? 1 ל-1,001. הימור פופולארי נוסף הוא מלך השערים. ליאו מסי הארגנטיני פייבוריט יחד עם דויד וייה הספרדי (1 ל-10 עבור שניהם), כשמעט מאחוריהם לואיס פביאנו מברזיל עם 1 ל-11, ו-וויין רוני האנגלי עם 1 ל-13.

זו לא היתה שנה קלה לסוכנויות ההימורים. בלאגנים משפטיים, בעיות מיסוי ובעיקר המשבר הכלכלי גבו מחיר כבד. ברבעון האחרון של 2009 התקרבו מספר חברות לפרסם אזהרת רווח, אחרי שתוצאת התיקו האהובה כמעט נעלמה מהפרמיירליג. אחרי 66 משחקים נרשמו רק 4 תוצאות תיקו - רבע מהממוצע הרב שנתי שעולה על 25 אחוז - וההפסדים לחברות היו מסיביים.

‏ההשפעה של סוכנויות ההימורים על מהלך הספורט התקין היא משמעותית - גם כספק שירותים ועניין מוסף לאירועי הספורט, אבל גם כספונסר של אירועים וענפים רבים, כמו גם של מועדונים. אבל לא לדאוג. המהמרים חזרו לשוק, החברות חזרו להרוויח ותוצאות התיקו עברו את 25 האחוזים. ספורטינגבט דיווחה על עלייה של 23% ברווח, חוזי פרסום חדשים נחתמו על-ידי בטפייר, בט365 ובט-אנד-ווין. מי שחושב שמדובר על כסף קטן, אז חברת וויליאם היל למשל, שמעסיקה 9,000 עובדים, מגלגלת מחזור של 3 מיליארד דולר בשנה, לפי נתוניה. והיא רק אחת מ"ארבע הגדולות" בבריטניה.

‏שוק הימורי הספורט באינטרנט הגיע כבר לקרוב לחמישה מיליארד דולר ב-2002, וקרוב להכפלה מאז. שווקי ההימורים, כמו בטפייר ובטדאק, הן בורסות הימורים לכל דבר ועניין - ובשנתיים האחרונות אף פורסמו מאמרים מקצועיים בנושא ההשקעה בשווקים הללו.

יותר מכל משפשפים בחברות ההימורים ידיים בהנאה לקראת הקיץ הקרב. בוויליאם היל צופים הכנסה של "מולטי-מיליארדי פאונד" ושבירת כל שיאי ההימורים בדרום אפריקה 2010. הסיבה: צפי למספר גדול של סנסציות, קירבה יחסית בין הרבה מועמדות לזכייה וכרגיל, ההייפ סביב נבחרת אנגליה. זו רגילה להיכשל למרות היותה פייבוריטית, והצד השני של אכזבת מיליוני אוהדיה בין המהמרים הוא הקופון הענק שגוזרים תמיד בחברות ההימורים.

מקום: נלספרויט / באצטדיון מבומבלה החליטה פיפ"א על שינוי מהפכני. עד היום שוחקו כל משחקי המונדיאל על דשא טבעי, אבל הדשא הדרום אפריקני לא מוצא חן בעיני הבוסים. בניסוי שנבדק על ידי ליברפול וארסנל שולב דשא טבעי עם מלאכותי, וההצלחה שכנעה את פיפ"א, שמעדיפה את החידוש של חברה בלגית על פני הדשא המקומי. גם בקייפטאון, שם היה כר הדשא מוצלח, הוחלט להחליף. הסיבה? הירוק לא היה כהה דיו, ולא התאים למצלמות הטלוויזיה.

ציטוט: "אנחנו עוד צריכים להתפתח, לשחקנים אין את הניסיון של השתתפות במונדיאל, אבל אני בטוח שנקבל הזדמנות. אם לא הפעם, בפעם הבאה" (ויסנטה דל בוסקה, מאמן ספרד ואדם זהיר. מאד זהיר)