וול מארט חזרה להוביל את רשימת "פורצ'ן 500" לשנת 2010

אקסון מובייל שהובילה את הרשימה בשנה שעברה - ירדה למקום השני ■ שברון שמרה על המקום השלישי ■ פורד השתחלה למקום השמיני בעוד שג'נרל מוטורס נגרעה מרשימת הטופ 10

המגזין "פורצ'ן" פירסם היום את רשימת ה"פורצ'ן 500" בה הוא מדרג את 500 החברות המובילות בארה"ב ב-2010. לראשות הרשימה חזרה ענקית הקמעונאות וול-מארט לאחר שבשנה שעברה ירדה למקום השני.

למקום השני ירדה ענקית הנפט אקסון מובייל שהובילה את הרשימה בשנה שעברה. בשנה האחרונה הימרה החברה הימור גדול על שוק הגז הטבעי המקומי ורכשה את חברת XTO מטקסס ב-41 מיליאר דולר, אך פעילויות הזיקוק וחיפושי הנפט נותרו הפעילויות המרכזיות שלה.

גם את המקום השלישי תופסת ענקית נפט נוספת, חברת שברון ששמרה על מיקומה מהשנה שעברה.לאחר שבמהלך השנה האחרונה נפלו מחירי הנפט והגז מרמות השיא שאיפיינו אותן בשנת 2008, נפלו הכנסותיה של שברון ב-37% ל-167 מיליארד דולר. החדשות הטובות הן כי ייצור הנפט והגז של החברה עלו ב-7% גם בזכות הצלחה בשיעור של 57% בקידוחי האקספלורציה שביצעה החברה.

החברות הנוספות שמצויות בין 10 החברות המובילות את המדד הן: ג'נרל אלקטריק במקום הרביעי, אחריו מוביל את מגזר הבנקאות בנק אוף אמריקה , ConocoPhillips תופסת את המקום השישי ואחריה ענקית הטלפוניה AT&T , פורד הצליחה להשתחל למקום השמיני רשימה היוקרתית בעוד שג'נרל מוטורס נגרעה ממנה, את המקום התשיעי תופס בנק ההשקעות JP מורגן צ'ייס ואת רשימת הטופ 10 סוגרת חברת HP .