חוזה לחברה לישראל בפרו: תספק חשמל בכ-1.5 מיליארד דולר

מדובר בחוזה ל-8-10 שנים החל משנת 2014 לאספקה של כ-560 מגהוואט ■ ההסכמים של קלפה מכסים את כל כושר הייצור הקיים וזה שנמצא בהקמה

חברה לישראל , הנמצאת בשליטת עידן עופר, ממשיכה לשגר דיווחים על התקדמות בפעילות של חטיבת האנרגיה שלה בדרום אמריקה. הבוקר (א') דיווחה חברה לישראל כי קלפה הפועלת בפרו, בה מחזיקה חברה לישראל 75%, וזאת באמצעות חברת הבת בבעלות מלאה, אינקיה, זכתה בחוזה ענק.

קלפה, התקשרה עם חברות חלוקה מקומיות, במספר הסכמים ארוכי טווח, לתקופות של 8-10 שנים, על פיהם תמכור קלפה, לאותן חברות חלוקה, החל משנת 2014, חשמל בהיקף של 560 מגוואט. ייצור החשמל מתבצע בטכנולוגיה של טורבינות גז.

ההיקף הכספי המצטבר של ההסכמים מוערך בלמעלה מ- 1.5 מיליארד דולר (אשר יתפרסו לאורך תקופת ההסכמים). הסכמים אלו מצטרפים לסדרת הסכמים ארוכי טווח אחרים שיש כבר לקלפה, אשר ביחד מכסים את מלוא כושר הייצור הקיים של קלפה וכן את כל כושר הייצור הנמצא בהקמה, בסה"כ יסתכם כושר הייצור לכ- 850 מגוואט.

חברת inkia , חברה בבעלות מלאה של החברה לישראל, מפעילה מגוון תחנות כוח בדרום אמריקה, בעיקר בפרו. החברה מעורבת בייצור 3,000 מגוואט בדרום אמריקה (לשם השוואה, כושר ייצור החשמל בישראל הוא כ 11,000 מגוואט). כיום החברה מעורבת בכ-40% מכלל ייצור החשמל בפרו.

באתר של קלפה בצ'ילקה פעלו עד כה 2 יחידות ייצור המופעלות בטורבינות גז, במעגל פתוח, כאשר האחרונה שבהן הופעלה בקיץ 2009. בקיץ 2008 קיבלה הנהלת אינקיה החלטה לגבי הקמת תחנת כח שלישית באתר, בכושר ייצור של כ 200 מגוואט ובעלות של כ 100 מליון דולר. הציוד בתחנת הכח הוא של חברת סימנס הגרמנית. התכנון היה שהפעלת תחנת הכח תיכנס לייצור סדיר במחצית שנת 2010. על-פי החברה, הניסיון הרב שצבר צוות המנהלים של אינקיה בהקמת תחנות כח, אפשר להקדים את הפעלת התחנה בשלושה חודשים לעומת התכנון המקורי, ובפחות מהתקציב שתוכנן.

בימים אלה התחיל פרויקט נוסף באתר צ'ילקה והוא תוספת טורבינת קיטור שתנצל את הגזים החמים הנפלטים משלוש הטורבינות הקיימות ותהפוך אותן לטורבינות במחזור משולב. פרויקט זה מבוצע על-ידי חברת ''פוסקו'' מקוריאה והציוד יהיה של חברת GE. לאחר סיום פרויקט זה, המתוכנן למחצית שנת 2012, תפוקת החשמל באתר תגיע ל-850 מגוואט.