הפרקליטות: מאות עדים נוספים יעידו בחקירת פרשת הולילנד

נציגת התביעה אמרה את הדברים בבית המשפט העליון, במסגרת ערר שהגישו חלק מהחשודים על מעצרם ■ לדברי התביעה, נאספו עדויות בהיקף מרשים המבססות את החשדות המיוחסים לעצורים

מאות עדים נוספים צפויים להעיד בחקירת פרשת הולילנד - כך אמרה הבוקר (א') עו"ד ליאת בן-ארי, נציגת התביעה, בבית המשפט העליון, במסגרת ערר שהגישו חלק מהחשודים על מעצרם.

לדבריה, "במהלך 12 ימי החקירה הגלויה בוצעו אין ספור פעולות חקירה ונאספו עדויות בהיקף מרשים, המבססות את החשדות המיוחסים לעצורים. העובדה שמדובר בחקירה סבוכה מקשה מאוד על המשטרה, מדובר בפרשה שלא אפריז אם אומר שעוד מאות עדים צריכים להיחקר. מדי יום אנחנו רואים שורה ארוכה של עדים המגיעים למשרדי היחידה על מנת להיחקר".

לופוליאנסקי וחסון שוחררו למעצר-בית

בתוך כך שוחרר היום למעצר-בית מלא של 10 ימים ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, שנעצר ביום רביעי האחרון, וזאת בין היתר לאור מצב בריאותו. על לופוליאנסקי הוטל איסור יציאה מהארץ, והוא יורשה לעזוב את ביתו שבבירה לבדיקות רפואיות בלבד. נאסר עליו ליצור קשר עם משרדי העירייה ועמותת "יד שרה" שאותה הקים, ולפי החשד דרכה עברו כספי השוחד שהזרימו יזמי הבנייה בפרויקט הולילנד.

לופוליאנסקי, החשוד בלקיחת שוחד, טען בחקירותיו כי הכספים היוו תרומות "כשרות למהדרין" שקיבלה עמותת "יד שדה" שעמד בראשה, ואולם בהמשך הפסיק לשתף פעולה עם חוקריו.

כמו כן, המשטרה הסכימה היום לשחרר למעצר-בית את רו"ח אליהו חסון, החשוד במתן שוחד.

ביום חמישי האחרון שוחרר למעצר בית עו"ד אורי מסר, לאחר ששהה במעצר למעלה משבוע. מסר שוחרר למעצר-בית מלא בביתו בקיסריה, ונאסר עליו לשוחח עם כל אדם למעט בני משפחתו ועורכי דינו. הוא חוייב להפקיד ערבות בסך 400 אלף שקל, ובנוסף נאסרה יציאתו מהארץ למשך חצי שנה.

שופט העליון עוזי פוגלמן אמור להחליט היום באשר להמשך מעצרם של היזם הלל צ'רני והיועץ אביגדור קלנר. ביום חמישי אחר-הצהריים הובא להארכת מעצר גם אלי שמחיוף, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים מטעם ש"ס, ששימש גם דירקטור בחברת הבנייה הגדולה דניה סיבוס. שופט בית משפט השלום בראשון-לציון, אברהם הימן, האריך את מעצרו ב-8 ימים, עד ליום חמישי הקרוב.

"תמונת המצב היא של שחיתות שלטונית", כתב הימן בהחלטתו. "לא אגזים אם אומר שעולה כי חבורה של אנשים רודפי-בצע, נראה כי חברו יחדיו על מנת לגזול את רכוש הציבור, שעליו הופקדו מכוח תפקידם הציבורי".

באשר לשמחיוף כתב הימן: "החשוד שלפניי, בעל עמדה בכירה בעיריית ירושלים, דרש לפי הראיות כי ישולם לו שוחד בסכומים מאוד גבוהים והכל על מנת לרצות רודפי-בצע אחרים".

אולמרט: "לא קיבלתי שוחד"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טרם זומן לחקירה במשטרה, אף שזו צפויה להתקיים כבר בזמן הקרוב. ביום חמישי, פחות מיממה לאחר שנחת בישראל, אמר אולמרט בהודעה אישית שצולמה במשרדו ושודרה בערוצי הטלוויזיה כי "מעולם לא הוצע לי שוחד ומעולם לא קיבלתי שוחד מאדם, בשום עניין, בשום דרך, בין במישרין ובין בעקיפין".

גורמים במשטרה הכחישו כי תיכננו שאולמרט ייצא ב"הצהרה לאומה", כפי שמתנהלים אנשי ציבור, ואולם ברור כי המשטרה הפיקה תועלת מדבריו של אולמרט, שנעל עצמו על גירסה ציבורית, שבעיקרה משליכה את האחריות למתן האישורים החריגים לפרויקט הולילנד על מחליפו בתפקיד, לופוליאנסקי.

"תמכתי בפרויקט הולילנד מראשיתו", אמר אולמרט, "כאשר הוא כלל 3 בתי-מלון לחיזוק התיירות בירושלים, וכן יחידות דיור לאוכלוסייה הלא חרדית שרצינו להביא למרכז העיר. התוכניות שונו לגמרי לאחר שחדלתי להיות ראש העיר. אין לי שום יד בשינויים שהתחוללו לאחר מכן".