גולשים כותבים: "שוק השכירות במשרדים תמיד היה הפכפך"

במסגרת ה-Desk של "גלובס", רשת עסקית הפעילה על גבי אתר "גלובס", נבחרים כותבים המתמחים בתחומי עניין של "גלובס" לקחת חלק ביצירת התוכן שבעיתון המודפס ובאתר האינטרנט וליהנות מחשיפה לקהל קוראי "גלובס" ■ כך, במוסף הנדל"ן של יום א', התבקשו הכותבים לחוות את דעתם המקצועית על מגמות בתחום מחירי הנדל"ן במשרדים

במסגרת ה-Desk של גלובס, רשת עסקית הפעילה על גבי אתר גלובס, נבחרים כותבים המתמחים בתחומי עניין של גלובס לקחת חלק ביצירת התוכן שבעיתון המודפס ובאתר האינטרנט וליהנות מחשיפה לקהל קוראי גלובס כך, במוסף הנדל"ן של יום א', נתבקשו הכותבים לחוות את דעתם המקצועית על מגמות בתחום מחירי נדל"ן משרדים.

אריה פאר, אדריכל ושמאי: "שוק הנדל"ן למגורים התחיל להציג רוויה. גם השמועות בנוגע לגזרות שיושתו על נכסי משקיעים מדאיגות. ובמקביל, שוק המשרדים התעורר. האם זאת מגמה? אינני מאמין בכך. פשוט הפנו לפתע את המבט אל המשרדים, שמא יש גם שם הזדמנות קורצת. שוק השכירות במשרדים תמיד היה הפכפך. אינני רואה כל התפתחות דרמתית בכלכלת המדינה, איזה פרוספריטי כמו ערב המילניום. סקר מעמיק על פני כל הסיטי בשנים האחרונות יראה מטוטלת מתונה ושינויים מקומיים בלבד".

דורון פריזמנט, יעוץ ניהול ויזום התחדשות עירונית: "בעוד אנו ממתינים לבשורה בעניין מערכת הסעת המונים במרכז, ישנם לא מעט יזמים ורשויות שרואים מכח הנגישות הזדמנות להרחבת שטחי המסחר והמשרדים. אבל אם עד היום היינו רגילים למגדלי משרדים שבלילה היו הופכים לשוממים, יש למה לצפות הודות לטרנד החדש: עירוב שימושים. בעוד בתל אביב עסוקים בתכנון ראשוני, קידמה עיריית בת ים בוועדה המחוזית תוכנית פעולה הכוללת מסמך מדיניות לפיתוח רובע העסקים בבת ים, הכולל הטבות מיסוי ברובע (2.5 מיליון מ"ר) לעסקים ולמגורים".

עמית שאולוף, סמנכ"ל הבית הפיננסי: "שוק הנדל"ן המניב אינו בעל עליות חדות והצעות מפתות כמו בשוק המגורים והקבוצות, אך הוא טומן בחובו התייצבות ניכרת, אופק השבחה ונטייה לעליית מחירי השכירות בעקבות עליית ביקושים וספיגת היצעים. השנה יתאפיין שוק המשרדים בעיקר בספיגת ביקושים, מאחר וההערכות הקיימות הם שמלאי המשרדים הקיים יענה על צרכי השוק. עלינו להוסיף לכך את הרוח האופטימית של "הרגשת היציאה מהמשבר הכלכלי" והריביות הנמוכות הקיימות בשוק והנה לכם שוק נדל"ן מתפתח בשקט אך ביציבות. בשנת 2011 משקיעי נדל"ן מניב שלא פחדו ליזום בתקופות קשות, ואשר ראו לנכון להשקיע בתחום הנדל"ן המשרדי, עשויים למצוא את עצמם כשחקני מפתח בשוק פורח".