קנדה משתלטת על ה-MLS

אחרי טורונטו שהצטרפה ב-2007 ו-ונאקובר שתצטרף ב-2011, הודיע הקומישינר כי בקרוב גם מונטריאול תקבל קבוצת MLS ■ ממוצע הצופים העונה בליגה עלה ב-20% בהשוואה לעונה שעברה

רק לפני שלוש שנים הצטרפה טורונטו FC כקבוצה הקנדית הראשונה ל-MLS, ובסוף השבוע כבר רמז הקומישינר דון גארבר כי בקרוב הוא מקווה להכריז על קבוצה שלישית מקנדה שתצטרף לליגה האמריקנית. הפעם מדובר במונטריאול, שתצטרף לטורונטו (הגיעה לליגה ב-2007) ולואנקובר (תחל לפעול החל מעונת 2011).

גארבר כי אם לא יחולו שינויים יוצאי דופן, מונטריאול תהיה הקבוצה ה-19 בליגה ותועדף על פני מועמדות מארה"ב. כיום מונה הליגה 16 קבוצות, ובעונה הבאה תורחב ל-18 עם ההצטרפות של ואנקובר ופורטלנד.

ההעדפה היא לתת את המקום לקבוצה מקנדה בזכות הניסיון המצוין עם טורונטו FC והעובדה שגם קבוצות הספורט הקנדיות בליגות המקצועניות האחרות (NHL ו-NBA) נהנו בשנים האחרונות מפריחה כלכלית בהשוואה לאלו שבארה"ב. גארבר ציין את השינויים בכלכלה האמריקנית ככאלו שייאלצו לשנות את המפה ולהשאיר את פלורידה ללא קבוצת MLS, למרות ההבטחות המוקדמות. "שוק הספורט בפלורידה הפך בשנים האחרות לבעייתי מאוד", אמר גארבר.

גם בעונה הנוכחית ממשיכה הליגה לרשום עלייה במספר הצופים ביציעים, ולראשונה מאז הוקמה היא מצליחה לסגור פערים מבחינת כמות קהל מ-5 הליגות הגדולות באירופה. ב-29 המשחקים הראשונים של העונה ב-MLS עומד ממוצע הצופים על 18,334 בממוצע למשחק, עלייה של 19.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מה שעדיין לא מתרומם אלו נתוני הצפייה בטלוויזיה: ב-14 המשחקים ששודרו עד כה העונה ממוצע צופי הטלוויזיה בארה"ב עומד על 173 אלף בלבד למשחק.