דפי זהב רכשה 51% מפורטל Adira במיליוני שקלים בודדים

זאת מידי מרכז הבנייה הישראלי ■ פורטל "הדירה" הוא אתר לעיצוב, בנייה וחידוש הבית ■ הרכישה באה לאחר תקופה ארוכה שבה קבוצת דפי זהב הקפיאה את מדיניות הרכישות שלה, על רקע מצבה הפיננסי הבעייתי

קבוצת דפי זהב חוזרת לרכוש אתרים. החברה הודיעה היום (א') כי היא רכשה 51% מפורטל "הדירה" (Adira) - אתר לעיצוב, בנייה וחידוש הבית, מידי מרכז הבנייה הישראלי. על-פי ההערכות, היקף העסקה נאמד במיליוני שקלים בודדים.

פורטל "הדירה" הוקם בסוף 2008 כשותפות בין מרכז הבנייה הישראלי בניהולם של ערן רולס וקובי לנגליב, לבין בעלי המניות של אתר הלוחות יד2, במטרה להיות האתר המוביל בתחומו. מאוחר יותר רכש מרכז הבנייה הישראלי את מלוא האחזקות באתר.

כיום מכיל האתר תוכן מערכתי רב בנושאים הקשורים בעיצוב, שיפוץ ובנייה, ובכלל זה מדריכים שונים, מאמרים, תמונות רבות וסרטוני וידיאו. כן מכיל האתר אינדקס עסקים הרלוונטיים לתחום. על-פי גוגל טרנדס, כ-15 אלף גולשים שונים מבקרים באתר מדי יום.

רכישה זו באה לאחר תקופה ארוכה שבה קבוצת דפי זהב הקפיאה את מדיניות הרכישות שלה, על רקע מצבה הפיננסי הבעייתי והסדרי החוב של החברה.

מנתוניה הפיננסיים של החברה שנחשפו ב"גלובס" עולה כי החברה סיימה את 2009 עם הפסד של 272 מיליון שקל והכנסות של כ-318 מיליון שקל. עם זאת, הרווח התפעולי מפעילות האינטרנט של החברה צמח ב-2009 ב-43% לסכום של 36 מיליון שקל.

לדברי ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב, "רכישת השליטה בפורטל 'הדירה' מסמלת את חזרתה של קבוצת דפי זהב לאסטרטגיית ההתרחבות בשוק האינטרנט הישראלי, אסטרטגיה שתרמה משמעותית בשנים האחרונות להכנסות ורווחיות הקבוצה".

בין האתרים של קבוצת דפי זהב נמנים גם אתר המסעדות rest, אתר השוואת המחירים זאפ, פורטל מתחתנים, אתר דוקטורס ואתר הלוחות מדס, ובימים אלה נמצאת הקבוצה במהלך ארגון מחדש.