רשות המסים לא תגבה אחסנה למכשירי ה-iPad שעוכבו במכס

דמי האחסנה ליום עומדים על מספר שקלים בימים הראשונים, כאשר המחיר עולה בהדרגה לאחר מכן - כך שמדובר בחסכון משמעותי ללקוחות ■ כזכור, משרד התקשורת אישר אתמול להכניס את מחשב הלוח המפורסם לישראל

רשות המסים תוותר על גביית דמי אחסנה בגין מכשירי ה-iPad של אפל שעוכבו כמעט שבועיים במכס, כך נודע ל"גלובס". הבקשה הגיעה מיו''ר המטה של שר האוצר יובל שטייניץ, דוד שרן, אשר באופן לא שוגר ניהל את עניין מול רשות המסים. דמי האחסנה ליום עומדים על מספר שקלים בימים הראשונים, כאשר המחיר עולה בהדרגה לאחר מכן. כך שמדובר בחסכון משמעותי ללקוחות. כרגע יש 25 מכשירים שנמצאים באחסון.

כזכור, מלחמת משרד התקשורת ב-iPad של אפל הסתיימה אתמול בערב, כאשר המשרד הוציא הודעה שהוא מאשר הכנסה של מחשב הלוח המפורסם לישראל. כל אזרח יכול מהיום בבוקר להכניס לכאן מכשיר בודד, מבלי שבודקי המכס יחרימו לו אותו.

בהודעה של משרד התקשורת נאמר, כי הבדיקות שבוצעו לגבי מנגנוני פעולת המכשיר הוכיחו לגורמים המקצועיים במשרד כי המכשיר מזהה את אופן פעולת נקודת הגישה (Wi-Fi Access Point) שבסביבתו, ומתאים עצמו אליה באופן אוטומטי. לפיכך פעולת המכשיר בישראל תהיה בהתאם לתכונות הטכניות המותרות לשימוש בישראל, והשימוש במכשירים אלחוטיים של משתמשים אחרים לא ישובש. כזכור, משרד התקשורת לא אישר את הכנסת ה-iPad לישראל, בעקבות אי וודאות של המשרד בין התקינה האירופאית לאמריקאית בהתקן האינטרנט האלחוטי של המכשיר.

ישראליים שלא יהיו מעוניינים להביא לישראל את האייפד באופן פרטי, בוודאי ישמחו לשמוע, שמלבד חברת פלאפון שכבר הודיעה שתשווק את הדגם הזה בארץ, בישרה היום iDigital, נציגת אפל בישראל, על כוונת למכור כאן את מחשב הלוח בחודשים הקרובים.