עיכוב נוסף בהנפקת מודיעין: משקיעים מארה"ב טוענים לבעלות

קבוצת משקיעים מארה"ב פנתה ל-IDB בטענה שמניות נויה של צחי סולטן שייכות לה

מקל נוסף בגלגלי ההנפקה של שותפות חיפושי הנפט מודיעין : שותפות חיפושי הנפט והגז הוציאה היום (ג') דיווח סתום לבורסה, לפיו "קיימות ככל הנראה טענות הנוגעות לכאורה לבעלות בנס אנרג'י (Ness Energy of Israel) ולבעלות של צחי סולטן במניות נויה אשר הוקצו לו בספטמבר 2009".

נס אנרג'י החזיקה בעבר ב-100% ממניות חברת נויה, בעלת השליטה בשותף הכללי, והיום היא מחזיקה ב-5% מנויה. החברים העיקריים בשותף הכללי הם צחי סולטן, שרכש את מרבית המניות מנס אנרג'י בספטמבר האחרון ובאפריל האחרון הכניס את IDB של נוחי דנקנר כשותף שווה. עזריאל זולטי מחזיק ב-15.9% מיחידות ההשתתפות במודיעין.

ל"גלובס" נודע כי קבוצת משקיעים מארה"ב פנתה ל-IDB בטענה שמניות נויה של צחי סולטן שייכות לה. ככל הנראה מדובר בקבוצת נושים של נס אנרג'י, שנקלעה לקשיים בעבר. עם זאת, במודיעין לא נתקבלה שום פנייה או איום בתביעה. השותפות עורכת בירורים בימים אלה אך קיבלה הוראה מרשות ני"ע לפרסם דיווח במאיה.

"הסיפור הזה הזוי למדי", אומר ל"גלובס" גורם המקורב לנושא. "נס אנרג'י נקלעה בעבר לקשיים ולאחד הנושים שלה יש טענות כאלו ואחרות כלפי צחי סולטן. הוא שלח עו"ד שיגיד ל-IDB שהמניות של סולטן שייכות לו".

גורמים המקורבים לנושא מגמדים את חשיבותו לפי שעה, אך מה שבטוח הוא שההנפקה המתוכננת של מודיעין, בה מתכוונת השותפות לגייס עשרות מיליוני שקלים, שוב מתעכבת. לאחר שנדחתה מה-22 באפריל ל-26 באפריל, השותפות תכננה להוציא את ההנפקה לפועל עד יום ה', אך כעת נראה שהיא תידחה שוב. מבנה ההנפקה עדיין לא ידוע, אך את ההנפקה תוביל כלל חיתום, בה מכהן סולטן כיו"ר.