סבב גיוס נוסף: מוביילאקסס גייסה עוד 15 מיליון דולר בהובלת ויולה

החברה פיתחה טכנולוגיה להעברת שירותי תקשורת מרובים מספקים שונים, יכולת WiFi וכיסוי סלולרי ■ מטרת הגיוס: חיזוק מעמדה בתחומה ופנייה לשווקים מחוץ לארה"ב ■ בין לקוחות מוביילאקסס: GE, הצלב האדום ונייקי ■ עד כה גייסה 88 מיליון דולר

חברת הטכנולוגיה הוותיקה מוביילאקסס הודיעה היום (ג')על השלמת סבב גיוס הון בהיקף כולל של 15 מיליון דולר. את הסבב הובילה ויולה פרייבט אקוויטי לצד חלק מהמשקיעים הקודמים בחברה.

הגיוס הנוכחי נעשה לאחר שרק לפני חצי שנה, בדצמבר 2009, החברה ביצעה גיוס נוסף, של 7 מיליון דולר. מאז הקמתה בשנת 1998, גייסה החברה כ-88 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.

מדידה רפואית אלחוטית

הטכנולוגיה של מוביילאקסס מבוססת על הולכה קווית של תקשורת אופטית מהירה לתוך הבניין, לעתים לכל קומה. שם פורסת החברה נקודת שידור אלחוטית, שמורכבת מהתקן הממיר את האותות האופטיים לאותות אלחוטיים (RF) ומשדר אותם.

הפתרונות הללו מאפשרים העברה של שירותי תקשורת מרובים מספקים שונים, יכולת WiFi וכיסוי סלולרי. בנוסף, יש למוביילאקסס פתרון למדידה רפואית אלחוטית, שמאפשר ביצוע מדידות בחולים באופן אלחוטי. עיקר פעילותה של החברה מכוונת לשוק הרפואי, בעיקר מול מרכזים רפואיים.

הגיוס הנוכחי נועד לרפד את דרכה של החברה, כדי לחזק את מעמדה בתחומה וכן כדי לפנות לשווקים חדשים, כלומר מחוץ לארה"ב.

רון קייזר, נשיא ומנכ"ל מוביילאקסס, אמר היום כי "יותר מ-1,500 לקוחות עסקיים ברחבי העולם נשענים על הפתרונות של מוביילאקסס, לניהול פעילותם ולשם מתן מענה לצרכי לקוחותיהם. ההתרחבות המהירה של הרשת אלחוטית במקומות העבודה, דורשת פתרונות תשתית אלחוטית וסלולרית גמישים וללא הגבלות. לנו יש את הפתרונות הללו".

הראל בית און, שותף בקרן ויולה, שיצטרף לחברה יחד עם שותף נוסף בקרן, סמי תותח, אמר היום ש"אנו מאמינים כי שהשקת קו המוצרים החדש יוביל את החברה לצמיחה".

סמי תותח, שותף נוסף בוויולה, הוסיף ש"החברה הייתה פעילה עד היום בעיקר בארה"ב, וגיוס ההון נועד בין היתר לאפשר את הרחבת ופיתוח סל המוצרים, אבל בעיקר לצמיחה ושיווק ומכירות בעולם ותמיכה בגידול החדש.

"מוביילאקסס מובילה בשוק צומח וערוכה ליהנות מהגידול ביישומי מידע ושימוש בטלפונים חכמים ככלי עבודה משמעותי. ניידות הופכת להיות כלי עבודה הכרחי ועל כן, כיסוי תקשורתי רחב סרט נדרש בכל מקום ובכל עת".

איזראל סיד וג'נסיס דוללו

בין הלקוחות של החברה אפשר למצוא את המפעילים הסלולריים וריזון, ספרינט, AT&T, טי מובייל, פראנס טלקום, דויטשה טלקום, פרטנר, סלקום, פלאפון וכן גם GE הצלב האדום ונייקי.

בחברה השקיעו במשך השנים קרנות הון סיכון וגופי השקעה רבים, חלקם לא השתתפו בסבבי הגיוס המאוחרים של החברה ודוללו בהם. בין אלו ניתן לציין את קרנות ההון סיכון אירופאנד, איזראל סיד וג'נסיס.

קרן ויולה, שמיועדת להשקעות בחברות בשלות בשלבי צמיחה, השקיעה עד היום גם בחברות עמיעד מערכות סינון, אירונאוטיקס ואורעד מערכות.

לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי חברת MicroQual ההודית מנהלת מו"מ לרכישת אחת משתי טכנולוגיה ישראליות בתחומים בהם פועלת מוביילאקסס.